فروردین ۱۳۸۹

ويژه نامه سال پلنگ

به مناسبت سال 1389 به عنوان سال پلنگ، پرونده ای درباره پلنگ ايرانی به قلم بيژن فرهنگ دره شوری و محمدصادق فرهادی نيا در ماهنامه “همشهری سرزمين من” شماره 9 (اسفند 1388)…

Read more

سال 1389، سالی برای پلنگ‌ها

سال پلنگ برای همه دست‌اندرکاران امر حفاظت از حیات وحش و سازمان‌های مردم‌نهاد، فرصت مغتنمی است تا با برگزاری برنامه‌های آموزشی و مطالعات و پژوهش‌های علمی به کسب دانش و ارتقای آگاهی عمومی درباره پلنگ ایرانی و لزوم حفاظت از آن کمک نمایند.

Read more

همکاری برای حفاظت از سياهگوش

به منظور حفاظت از سیاهگوش، با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و گروه متخصصین گربه سانان اتحادیه جهانی حفاظت IUCN برنامه های مطالعاتی و آموزشی آغاز گردید. سیاهگوش یکی از ناشناخته ترین گربه سانان کشور به شمار می رود.

Read more

جشنواره آشنايی با يوزپلنگ در تهران

جشنواره یک روزه “آشنائی با یوزپلنگ” در دبستان دخترانه جوادالائمه واقع در منطقه 19 شهرداری تهران برگزار شد. این جشنواره در تاریخ 10 اسفند 88 به درخواست معلمان و مدیر این دبستان برای دانش‌آموزان پایه دوم این دبستان اجرا شد.

Read more

انقراض در ايران کليد خورد

فیلم مستندی درباره یوزپلنگ از سری مجموعه مستند “انقراض” در ایران فیلمبرداری شد. در این فیلم 52 دقیقه ای که توسط شبکه 5 تلویزیون فرانسه ساخته می شود، صحنه هایی از زندگی یوزپلنگ در کشورهای نامیبیا، آفریقای جنوبی، تانزانیا و ایران به تصویر کشیده شده است.

Read more