آذر ۱۳۹۱

ارزیابی تعامل کاراکال و جوامع محلی در خراسان جنوبی

کاراکال یکی از گربه سانان متوسط الجثه ایران محصوب می شود که کمتر موردمطالعه قرار گرفته است. با این حال، در برخی مناطق این جانور به دلیل نزدیک شدن به سکونتگاه های انسانی، بخصوص محل های تجمع دامهای اهلی ازبین برده می شود و چنین موضوعی تابحال مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

Read more

هفدهمين شماره يوزنامه منتشر شد

هفدهمین شماره یوزنامه منتشر شد. یوزنامه خبرنامه رسمی انجمن یوزپلنگ ایرانی است که از سال 1384 تاکنون درحال انتشار بوده و به صورت دوفصلنامه می باشد. این دوفصلنامه با شمارگان 1000 نسخه چاپ شده و برای کارشناسان، دانشجویان، محیط بانان و عاقمندان ارسال می گردد.

Read more

شانزدهمين شماره يوزنامه منتشر شد

همزمان با پایان سال 1390، شانزدهمین شماره یوزنامه منتشر شد. یوزنامه خبرنامه رسمی انجمن یوزپلنگ ایرانی است که از سال 1384 تاکنون درحال انتشار بوده و به صورت دوفصلنامه می باشد. آخرین شماره یوزنامه مربوط به پاییز و زمستان 1390 می باشد.

Read more

مجله اينترنتي سپتامبر 2010

پايگاه اينترنتي Wildlife Extra كه مركز آن در انگلستان واقع شده است، در آخرين شماره خبرنامه خود به معرفي انجمن يوزپلنگ ايراني، اهداف و فعاليتهاي آن در ايران پرداخته است.…

Read more

“تلاش گربه سانان برای بقا” منتشر شد

مجله Current Biology در آخرین شماره خود گزارشی با عنوان Felids fighting for survival منتشر نموده است که در آن وضعیت چند گونه از گربه سانان نادر دنیا مانند ببر، پلنگ آمور، پلنگ برفی، جگوار و یوزپلنگ آسیایی را مورد بررسی قرار داده است.

Read more

ناشناخته ترين گربه ايران، گربه شنی

ماهنامه سرزمین من بخش حیات وحش خود در آخرین شماره خود در آبان 1391 را به گربه شنی اختصاص داده که توسط مرتضی اسلامی دهکردی به رشته تحریر درآمده است. گربه شنی یکی از ناشناخته ترین گربه سانان ایران و جهان است که در بخشهای گسترده ای از نیمه شرقی ایران حضور دارد.

Read more

دومين سمینار حيات وحش در آبان ماه

دومین سمینار حیات وحش نیز در دومین هفته آبان ماه برگزار می شود. در این سمینارها از متخصصین و دانشمندان صاحب نظر در زمینه حیات وحش که پژوهش هایی ممتاز انجام داده اند، دعوت می گردد تا دستاوردهای علمی خود را ارائه دهند. امید است که این مجالس، محفلی باشد در جهت تبادل دانش و ایده ها.

Read more

رشد جمعيت پايين پلنگ ایرانی

براساس آخرین مقاله منتشر شده با عنوان “تولیدمثل پلنگ ایرانی در شمال شرقی ایران”، زادآوری پلنگ بسیار پایین می باشد. در این مطالعه که به مدت 3 سال در پارک ملی ساریگل صورت گرفت …

Read more