آب برای یوزها

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

درست همزمان با جام جهانی، یوزهای ایرانی با مشکل تأمین آب روبرو هستند. درمناطق کویری ایران، دو نوع آب وجود دارد، چشمه های طبیعی و آبشخورهایی که با تانکرهایی و به زحمت توسط محیط بانان پر می شود. هرسال در تابستان، حضور گسترده شترها باعث کمبود منابع آبی برای سایر وحوش می شود. شترها به یک باره حجم بالایی از آب را می نوشند و به سیستم کنترل آب آبشخورها آسیب می رسانند، بطوریکه مابقی آب باقی مانده درون تانکرها به سرعت هدر می رود. همین امر باعث می شود تا یوزها برای یافتن آب سرگردان شوند. ما می خواهیم برای پیشگیری از این اتفاق در زیستگاه های یوزپلنگ در ایران، سازه های فلزی پیشگیرانه به منظور جلوگیری از مراجعه شترها به آّبشخورهایی که توسط محیط بانان پر می شوند، بسازیم. درعین حال، شترها همچنان دسترسی به چشمه های طبیعی زیستگاه ها خواهند داشت. به ازای هر زیستگاه، به حدود 3 میلیون تومان نیاز است. درصورتیکه کسی علاقمند به همراهی و کمک است، با دفتر انجمن تماس بگیرد و یا می تواند از طریق وب سایت انجمن، به صورت آنلاین کمکهای خود را ارسال نماید. لطفا در زمان پرداخت آنلاین، حتما در توضیحات مربوطه قید نمایید «مربوط به تأمین آب برای یوزها».

[/vc_column_text][dt_gap height=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][dt_gap height=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Related posts

بررسی گزارش مشاهده یوزپلنگ در روستای کلات سادات فرومد

مشاهده یک یوزپلنگ آسیب‌دیده در شمال توران + به‌روزرسانی

آیا تنها ۱۲ یوزپلنگ ایرانی در کشور باقیمانده است؟

2 نظر

امین شهنی ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۵:۳۲ ب.ظ
وقتی فرهنگ مردم ما اینه که با دیدن یک حیوان وحشی اولین چیزی که به فکرشان میاد کشتن اون حیوانه چطور میشه از انقراض این حیوان جلوگیری کرد؟

Comments are closed.

Add Comment