برگزاری کارگاه آشنایی با یوزپلنگ آسیایی و تقدیر از محیط بانان

کارگاه آموزشی یوزپلنگ آسیایی برای محیط بانان و رؤسای مناطق تحت حفاظت استان خراسان جنوبی در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست این استان برگزار گردید. این کارگاه 14 اسفندماه جاری و به منظور آشنايي پرسنل استان با یوزپلنگ و آثار آن، جهت بررسی و امکان سنجی حضور یوز در نقاط دیگر استان که حضور یوز قبلا در آنجا به ثبت نرسیده است، اجرا شد. این برنامه توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی و موسسه کاوشگران حیات وحش پارت و با مشارکت ادراه کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی و پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر محیط بانان و پرسنل اداره کل، نمايندگانی از مقامات استانی، همياران محيط زيست و طبيعت گردان استان نيز حضور داشتند. در بخشی از اين مراسم، باحضور مدیرعامل انجمن و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، از  خانواده امیر طالبی گل، تقدیر به عمل آمد و لوح یادبودی تقدیم ایشان شد. امیر طالبی گل، عکاس و محقق حیات وحش و مدیرعامل پیشین موسسه کاوشگران حیات وحش پارت، در سال جاری در اثر حادثه انفجار مین جان خود را از دست داد. این پژوهشگر در پروژه بررسی وضعيت يوزپلنگ آسيايي در پناهگاه حيات وحش نايبندان با انجمن یوزپلنگ ایرانی همکاری داشت و در آخرین سفر خود به این منطقه جهت چک کردن دوربین های تله ای، موفق شد برای اولین بار گونه سسک پالاس را در ایران ثبت نماید. به همین دلیل در پی درخواست فعالان محيط زيست و موافقت سازمان حفاظت محيط زيست، مقرر شد نام فارسی سسک پالاس، به ياد امير طالبی گل، «سسک گل» گذاشته شود.

[dt_fancy_image type=”” style=”1″ lightbox=”0″ align=”” padding=”0″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ margin_right=”0″ margin_left=”0″ width=”” animation=”none” media=”” image_alt=”در پی درخواست فعالان محيط زيست و موافقت سازمان حفاظت محيط زيست، مقرر شد نام فارسی سسک پالاس، به ياد امير طالبی گل، «سسک گل» گذاشته شود” hd_image=”” image=”https://www.wildlife.ir/wp-content/uploads//sites/1/2014/03/4.jpg”][/dt_fancy_image]

در ادامه برنامه، با حضور برگزارکنندگان مراسم در پاسگاه علی آباد پناهگاه حيات وحش نايبندان، از رئیس اداره حفاظت محیط زیست اداره طبس و محیط بانان پاسگاه علی آباد تقدير بعمل آمد. در بخشی از این مراسم که به پاس تلاش های محیط بانان برای نصب دوربین های تله ای برگزار شده بود، از آقای بهمن نجفی، ریس پیشین و پیشکسوت در حوزه حفاظت از یوزپلنگ، با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

روز پایانی برنامه به دلیل مقارن شدن با روز درختکاری، با کاشت تعدادی نهال در منطقه آب انار پناهگاه حیات وحش نایبندان همراه شد.

[dt_fancy_image type=”” style=”1″ lightbox=”0″ align=”” padding=”0″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ margin_right=”0″ margin_left=”0″ width=”” animation=”none” media=”” image_alt=”” hd_image=”” image=”https://www.wildlife.ir/wp-content/uploads//sites/1/2014/03/8.jpg”][/dt_fancy_image]

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

«خورشید» همچنان بزرگترین امید توران

1 نظر

سعيد ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۳:۳۳ ب.ظ
سعيد هاشميان از اصفهانم ،متأسفانه خيلى دير فهميدم. عاشق يوز ايرانيم.دوست دارم از نزديک ببينم يور ايراني رو.

Comments are closed.

Add Comment