تورهای حیات وحش انجمن یوزپلنگ ایرانی در سال 97 به پایان رسید

در این سال تورهای متفاوتی به نقاط بکر و زیبای حیات وحش ایران برگزار شد.
اولین سفر در مهر ماه و در فصل

مناسب گاوبانگی (زمان مستی م

رال) به منطقه‌ی حفاظت شده هزارجریب انجام شد. انجمن در آبان ماه دو تور متفاوت را برگزار کرد. در اوایل آبان بمنظور آشنایی با دنیای بندپایان و خصوصا عنکبوت‌ها به همراه آقای علیرضا زمانی سفری نیم روزه در اشتهارد البرز برگزار شد. در اواخر آبان ماه سفری دو روزه به منطقه‌ی حفاظت شده‌ی پرور داشتیم و با سرزمین خرس قهوه‌ای آشنا شدیم. سفرهای انجمن در آذر ماه نیز ادامه داشت و سفری دو روزه به منطقه حفاظت شده عباس آباد، طبیعت گردان را با دنیای جانوران کویر و زیستگاهشان از جمله گربه شنی و روباه شنی و هوبره آشنا کرد. در این سفر پرنده ی اندمیک ایران، زاغ بور به دفعات مشاهده شد.
در آخرین روز پاییز و در فصل مستی قوچ و میش‌ها سفری نیم روزه به پارک ملی خجیر برگزار و طبیعتگردان در کنار کارشناس برنامه آقای بهزاد زادهوش با موضوع تنوع زیستی آشنا شدند.
آخرین سفر انجمن در بهمن ماه و در بهشت پلنگ‌های ایران، پارک ملی تندوره برپا شد و در دره ی زیبای چهلمیر با زیستگاه پلنگ ایرانی آشنا شدیم و گونه‌های ارزشمندی از جمله پازن، قوچ و هما را مشاهده کردیم. در این سفر آقای کاوه حبعلی به عنوان کارشناس اطلاعات لازم درباره این بازدید را منتقل می کردند.

در انتها از تمامی محیطبانان و سازمان‌های محیط زیست مناطقی که ما را یاری کردند تا هر چه بیشتر و پر بارتر سفرهای حیات وحش خود را برگزار کنیم تقدیر و تشکر می کنیم.

انجمن یوزپلنگ ایرانی از همراهی کارشناسان محترم آقایان زمانی، حبعلی، زادهوش و آقای شاهواری، مدیر تورهای انجمن که در برگزاری تورها صمیمانه حضور داشتند تشکر و قدردانی می کند.
برنامه تورهای حیات وحش انجمن در سال 98 متعاقبا اعلام خواهد شد و مشتاقانه منتظر حضور مجدد علاقه مندان طبیعت درسفرهای انجمن خواهیم ماند.

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران