دومين همایش اکولوژی حفاظت

دومین همایش ملی دانشجویی اکولوژی حفاظت 14 شهریورماه امسال به کوشش انجمن علمی زیست‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش دیده بان حقوق حیوانات با توجه به پیشرفت سریع علم در چند دهه اخیر، به خصوص در جهان میکرو، مسائلی همچون حفاظت از تنوع زیستی و محیط‌زیست، حفظ و نگهداری از منابع طبیعی، صرفه‌جویی در استفاده از منابع انرژی تجدید‌ نشدنی و مسائلی از این قبیل، برای مدتی به حاشیه کشیده شده بودند. با گذشت زمان و پی بردن به اهمیت منابع طبیعی و اکوسیستم ها در زندگی انسان، توجه به مسائل حفاظتی و مدیریتی پیرامون تنوع زیستی و محیط‌زیست، افزایش پیدا کرد. از آن جمله می‌توان به نامگذاری سال ۲۰۱۰ به نام سال تنوع زیستی با شعار” تنوع زیستی زندگی است و تنوع زیستی زندگی ماست و برگزاری اجلاس کپنهاگ  در سال ۲۰۰۹، با حضور رهبران ۱۰۰ کشور دنیا از جمله ایران با اهداف تعیین برنامه ای برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای به خصوص در کشورهای در حال توسعه، حمایت مالی از کشور‌های در حال توسعه برای سازگاری با تغییرات اقلیمی و کاهش آن در این کشورها و ارائه طرح‌هایی با هدف پایان دادن به تخریب جنگل‌ها تا سال ۲۰۳۰ برگزار شد. در همین راستا، انجمن علمی زیست‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی که در بهار ۱۳۸۹ اقدام به برگزاری اولین همایش ملی دانشجویی اکولوژی حفاظت با محورهای تنوع زیستی، مدیرت مناطق حفاظت شده، روش های انتخاب و طراحی مناطق حفاظت شده و ارزیابی کارایی مناطق حفاظت شده در ایران کرده بود، قصد برگزاری دومین دوره این همایش را با محورهای روابط جوامع انسانی با مناطق حفاظت شده، اخلاق محیط زیستی، فواید حفاظت از تنوع زیستی بر اشکال حفاظت در گذشته، اهداف نوین حفاظت در مناطق حفاظت شده، معیارهای انتخاب مناطق حفاظت شده، ارزیابی ثمربخشی حفاظت در شبکه مناطق حفاظت شده در ایران و نقش اکوتوریسم در حفاظت زیستگاه‌ها و حیات وحش دارد.

در این کنفرانس که انجمن یوزپلنگ ایرانی نیز یکی از حامیان آنست، تعداد 6 مقاله درباره برآورد جمعیت کفتار راه راه، مدلسازی حضور شاه روباه در ایران، نتایج دور نخست برآورد جمعیت یوزپلنگ آسیایی در ایران، تعامل گرگ خاکستری و جوامع محلی در پناهگاه حیات وحش انگوران زنجان، ساختار جمعیت خرس قهوه ای در شمال ایران و ارزیابی تعارض گوشتخواران و مردم در خراسان جنوبی ارائه خواهد
شد.علاقمندان می توانند اطلاعات مربوط به این همایش را از پایگاه اینترنتی
snscce.ir پیگیری کنند.


 

Related posts

همراهی شهروندان اراک برای حمایت از یوزپلنگ ایرانی

همایش ملی یوزپلنگ ایرانی برگزار می شود

افزايش جدی تلفات يوزپلنگ در ایران