شروع به کار چهارمین دوره جایزه یحیی

چهارمین دوره ی  جایزه ی یحیی از ابتدای سال 96 آغاز شد و طی روزهای گذشته اولین جلسه ی تیم اجرایی و هیئت داوران برگزار گردید. جایزه ی یحیی ویژه محیط بانان برگزیده کشور سه سال است که به همت انجمن یوزپلنگ ایرانی و دو بانی اصلی آن آقای مجتبی رمزی و خانم پریدخت مشگ زاد برگزار می شود.

داوری این دوره را نیز افراد شناخته شده محیط زیست ایران آقایان محمد درویش،مرتضی اسلامی،احسان محمدی،علیرضا ساجدین،کیوان هوشمند و خانم ریحانه روحی (دبیر سه دوره گذشته جایزه یحیی) بر عهده دارند و زینب ابراهیم نواز  دبیر اجرایی چهارمین دوره خواهد بود.

هیات داوران در اولین جلسه هماهنگی چهارمین دوره جایزه یحیی، اعلام کرد: می کوشد بی‌طرفانه و منطبق بر اصول حرفه‌ای قضاوت کند. «کوشیدیم آنچه می‌ماند دست‌کم نقطه‌هایی روشن و سبز  برای حرکت در نقشه آینده محیط زیست ایران زمین باشد، سعی کردیم به دور از حب و بغض‌ها، در مدار منطق و اعتدال حرکت کنیم و بر این باور بودیم که جایزه ملی یحیی، می‌تواند آغاز شکل‌گیری آینده‌ای امیدبخش برای محیط زیست باشد. چه بپذیریم و یا نپذیریم، فعلا مشت ما و شما، نمونه خروارها نیست؛ برگزیده‌ها؛ ممکن است بهترین‌ها نباشند و بازمانده ها از بازندگان نیستند؛ محیط بانی قاب نیست. آلبوم است. محیط بانانی که برگزیده می‌شوند، نماینده ای از همکاران سختکوش، خانواده های صبور و فرزندان بزرگوار آنهاست»

تیم اجرایی و داوری جایزه یحیی مصمم است با تلاش بیشتر و دقت نظر عمیق تر برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره تلاش کند.

فراخوان و شروع ثبت نام چهارمین دوره ی جایزه ی یحیی اواخر خردادماه 96 آغاز می شود و متعاقبا نحوه ی ثبت نام و ارسال مدارک اعلام میگردد.

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران