شروع دوباره پایش پناهگاه حیات وحش میاندشت

سال هاست انجمن یورپلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش میاندشت در استان خراسان شمالی که یکی از دو زیستگاه اصلی فعلی یوزپلنگ در ایران است، به فعالیت های حفاظتی مشغول است. امسال نیز پس از یک سال غیبت در منطقه و همین طور به دلیل مشکلات پیش آمده برای دیگر حافظان یوزپلنگ، با گذر از مراحل مختلف و کسب مجوزهای لازم، مجوز دوربین گذاری در این منطقه اخذ شد.

دوربین های تله ای ابتدای مردادماه در پناهگاه و پارک ملی نصب شده و در سفر اخیر کارشناسان انجمن به منطقه، اولین چک دوربین ها انجام شد.

در نتیجه ی اولین چک، تصاویر متنوعی از حیات وحش منطقه از جمله یوزپلنگ به دست آمد. گوشتخوارنی مانند یوزپلنگ، گرگ، شغال، کاراکال، روباه، گربه وحشی و … و تصاویر متعددی از گیاهخوارانی مانند آهو.

این پروژه تحقیقاتی همچنان ادامه خواهد داشت و امیدواریم تعداد تصاویر بیشتری از گونه های منطقه و به خصوص یوزپلنگ آسیایی تا پایان پروژه ثبت شود.

تمامی هزینه های این دور از دوربین گذاری میاندشت توسط موسسه حقوقی مهاجرت پلاس که متخصص در امور مهاجرت به کشور استرالیا هستند، تامین شده است. برای اطلاع بیشتر از فعالیت های آنها می توان به آدرس وبسایت www.mohajeratplus.com مراجعه کرد.

همچنین لازم است از زحمات تمامی محیط بانان زحمت کش پناهگاه حیات وحش میاندشت، اداره محیط زیست شهرستان جاجرم، اداره کل محیط زیست استان خراسان شمالی و دفتر معاونت محیط طبیعی و اداره کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست در کمک به شروع پایش در این منطقه قدردانی کنیم.

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

«خورشید» همچنان بزرگترین امید توران