عکس منتخب پوستر یوزپلنگ ایرانی، با نظرسنجی از همراهان انجمن انتخاب شد

انجمن یوزپلنگ ایرانی در هفته ای که گذشت برای انتخاب پوستر جدید خود، مسابقه ای برگزار کرد و در آن به کمک همراهان صفحه اینستاگرام انجمن، در یک رای گیری پلکانی از 20 تصویر ارسالی، عکس مردمی منتخب را به عنوان عکس منتخب پوستر برگزید.

این عکس تصویری از کوشکی، یوزپلنگ محبوب محیط زیستی هاست که در پناهگاه حیات وحش میاندشت در استان خراسان شمالی ثبت شده است. برای اینکه از اطلاعات جزئی تر و شرایطی که باعث ثبت این اثر شد مطلع شوید، با عکاس صاحب اثر، آقای امیدطاری فر به گفتگو نشستیم که در ادامه میخوانیم:
آقای طاری فرد درباره شرایطی که این عکس را در آن ثبت کردند به ما گفتند:
در عکاسی از حیات وحش سعی می کنم، عکس‌هایم قالب هنری داشته باشند و از قالب رایج حیات وحش خارج شوند، غروب بود و داشتیم عکاسی می کردیم، بخاطر همین سعی کردم ایزو تصویر را پایین بیاورم و ضد نور عکسم را ثبت کنم تا هنری تر باشد.
کوشکی در حال استراحت بود، خستگی در کردن کوشکی در آن لحظه خیلی جذاب بود که من آنرا شکار کردم. در همان لحظه ای که من تصمیم گرفتم عکس ضد نور بگیرم، کوشکی هم تصمیم گرفت خستگی در کند و با همکاری من، دوربین و کوشکی این اثر ثبت شد! نکته جالب عکس زبان کوشکی در عکس اسست که اگر به آن دقت کنید، شبیه دندان شده!


آقای طاری فرد درباره فعالیت حرفه ای خود و نحوه عکاسی از حیات وحش نیز به ما گفتند:
من عکاس هستم، در شاخه های مختلفی عکاسی کردم، اما به خاطر علاقه شخصی به یوزپلنگ و انجمن، این عکاسی را تجربه کردم. بیشتر در حوزه هنری عکاسی می کنم، و در واقع تمام سبک‌های عکاسی ام را وارد حوزه هنری کردم. حتی از کوشکی هم نمایشگاه عکسی داشتم و در آن نمایشگاه سعی کردم عکس‌های یوزپلنگ قالب هنری داشته باشد. حیطه کاری عکاس های حیات وحش و علاقه مندیشان مشخص است، من سعی کردم عکس‌های حیات وحش را در قالب دیگری نمایش دهم، تا برای افراد دیگری که به عکاسی حیات وحش علاقه ای ندارند، این علاقه مندی ایجاد شود و اگر میخواهند عکس هنری ببیند، از این طریق عکس حیات وحش را ببینند تا عکس یوزپلنگ هم دیده شود. در واقع در حوزه حیات وحش هم سعی میکنم عکسها را از فیلتر هنری خودم عبور دهم.

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران