فراخوان پنجمين جشنواره “روز حفاظت از يوزپلنگ”

فراخوان پنجمين جشنواره “روز حفاظت از يوزپلنگ”

 

    پنجمين جشنواره “روز حفاظت از يوزپلنگ” 16 الي 18 شهريورماه در مجموعه تاريخي فرهنگي کاخ گلستان برگزار مي شود.

    يوزپلنگ آسيايي شديدا در معرض انقراض قرارد دارد. آخرين بازمانده هاي يوزپلنگ آسيايي که با جمعيتي کمتر از 100 عدد اکنون فقط در کشور ما ايران زندگي مي کنند، براي رهايي از خطر انقراض نيازمند حمايت و حفاظت از سوي مردم ايران هستند. به همين دليل از سال 1386 روز 9 شهريور به عنوان “روز حفاظت از يوزپلنگ” انتخاب شده است تا بهانه اي باشد براي آموزش هاي عمومي درباره يوزپلنگ و وضعيت بحراني و حساس آن. هر ساله به اين مناسبت گروه ها و تشکل هاي فعال در زمينه حيات وحش، در نقاط مختلف کشور برنامه هاي آموزشي متنوعی را در زمينه حيات وحش ايران برگزار مي کنند.

    امسال با توجه به تقارن 9 شهريور با روزهاي ماه مبارک رمضان، پنجمين جشنواره “روز حفاظت از يوزپلنگ” در تاريخ 16 تا 18 شهريورماه در مجموعه فرهنگي تاريخي کاخ گلستان، واقع در ميدان پانزده خرداد (ارک) برگزار مي شود. در اين جشنواره که با حضور گروه هاي فعال در زمينه حيات وحش برگزار مي شود، برنامه هاي آموزشي متنوعي براي اطلاع رساني در زمينه حيات وحش ايران تدارک ديده شده است.

    برای دريافت اطلاعات بيشتر در مورد جشنواره می توانيد با دبيرخانه جشنواره تماس بگيريد. اطلاعات تماس با دفتر انجمن یوزپلنگ ایرانی

 

 

جشنواره روز حفاظت از يوزپلنگ در سال 1389، باغ وحش تهران

 

   پي نوشت: 9 شهريور سال 1373 ماريتا، يوزپلنگ مشهور ايراني، توسط محيط بانان از دست افرادی که از روی ناآگاهی خواهرانش را کشتند نجات پیدا کرد و به پارک پرديسان تهران منتقل شد. ماريتا تنها يوزپلنگ اسیر آسيايي بود و به همين دليل به شهرت فراوانی رسيد و مدت ها نماينده يوزپلنگ های آسيايي ماند.

Related posts

اقدامات انجام شده در سال 1398

کمی درباره یوزپلنگ معروف میاندشت بدانیم!

تصاویری از تنوع زیستی پناهگاه حیات وحش میاندشت