فرهنگنامه حيات وحش ايران برنده 2 جايزه

فرهنگ نامه حیات وحش ایران از سوی خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به کتاب برگزیده فصل گذشته انتخاب شد. همچنين اين کتاب اخيرا از سوی جهاد دانشگاهی به عنوان کتاب سال دانشجويی موردتقدير قرار گرفت.

اين دانشنامه که به همت انتشارات طلائی و با همکاری علمی انجمن يوزپلنگ ايرانی چاپ شد، کتابی تمام رنگی با 367 صفحه است که ماحصل فعالیت و همکاری نزدیک تیمی از محققین، اساتيد، عکاسان، نقاشان و ادیبان به مدت نزدیک به سه سال است. در روند تالیف این اثر، 12 نویسنده و کارشناس، 28 عکاس متخصص حیات وحش و یک تصویر ساز فعالیت داشتند. تصویر سازی های این کتاب نیز از نظر علمی کار شده است.

در این فرهنگنامه، گونه های مختلفی از تمامی 5 رده مهره داران معرفی شده و از این حیث، مرجعی کامل برای ایرانیان علاقمند به یادگیری درخصوص حیات وحش کشورمان می باشد. مطالب این دانشنامه به نحوی تدوین شده که برای طیف گسترده ای از مخاطبین از علاقمندان نوجوان تا محققین فعال در زمینه حیات وحش قابل استفاده می باشد. از دیگر ویژگی های این فرهنگنامه باید به تلاش جمعی از بهترین ادیبان و شعرا برای بررسی هر یک از گونه ها در باور كهن ایران زمین و ادب فارسي اشاره نمود. واژه نامه حیات وحش نیز در انتهای کتاب راهنمای علاقمندان می باشد. چاپ اين دانشنامه بدون شک نقش انکارناپذیری در افزاش دانش عمومی حیات وحش و همچنین گسترش دانش تخصصی حیات وحش در میان متخصصین و علاقمندان در ایران دارد.

طبق اعلامانتشارات طلايی، تا پايان سال جاری، چاپ دوم این کتاب نيز منتشر خواهد شد. همچنينکتاب ديگری که با همکاری انجمن يوزپلنگ ايرانی درباره حیات وحش ایران برای کودکاندر دست تدوين می باشد که روند تدوین و انتشار آن در حدود یک سال به طول می انجامد. حیات وحش ایران برای کودکان در سال آینده منتشر خواهد شد.

Related posts

همراهی شهروندان اراک برای حمایت از یوزپلنگ ایرانی

همایش ملی یوزپلنگ ایرانی برگزار می شود

افزايش جدی تلفات يوزپلنگ در ایران