نخستین جشنواره نقاشی مهربانی با طبیعت “یوزپلنگ ایرانی ، نقاشی خدا” برگزار می شود

در راستای تنویر افکار عمومی درباره یوزپلنگ ایرانی و ارتقای آشنایی عموم با این  گونه ،ونیز ضرورت حفاظت از آن ها ، که به رغم تلاشهای حفاظتی  انجام شده، به دلیل شکار  بی رویه طعمه هایش توسط انسان و تخریب زیستگاه در ایران در دهه حاضر این حیوان را در پرمخاطره آمیزترین دوران خود از لحاظ جمعیت قرار داده است،  با همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و آموزش و پرورش منطقه دو و نیز فرهنگسرای ابن سینا ،انجمن یوزپلنگ ایرانی ،پرو ژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی ،صندوق حفاظت از یوزپلنگ ccf و برخی دیگر از تشکل های غیر دولتی ،نخستین جشنواره نقاشی مهربانی با طبیعت “یوزپلنگ ایرانی ، نقاشی خدا”  در سطح مدارس تهران ازدو شنبه 25 فروردین ماه آغاز و تا آخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

یوزپلنگ آسیایی که امروزه با جمعیتی کمتر از ۷۰ عدد، در آخرین سنگرگاه با نام یوزپلنگ ایرانی شناخته می شود، یکی از نادرترین گونه های جانوری دنیا به شمار می رود.  وحفاظت از این گربه سان نادر در کشور نیازمند آموزش و اطلاع رسانی به تمامی اقشار جامعه علی الخصوص کودکان و نوجوانان  است و از این رو این جشنواره نقاشی در سطح پایه های چهارم تا ششم ابتدائی مدارس انجام می شود.

دعوت از محیط بانان یوز پلنگ ایرانی،  و نیز حضور برخی چهره‌های  فرهنگی هنری و ورزشی ، بر پایی نمایشگاهی از آثار منتخب ،و اهداء جایزه و تقدیر نامه به  نفرات برگزیده از برنامه های تدارک دیده شده  مراسم اختتامیه این جشنواره که در هفته اول خرداد ماه برگزار خواهد  شد، می باشد.

مدارس علاقمند به  شر کت در این  جشنواره می توانند  به دبیر خانه آن ،  نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس فاز یک خیابان ایران زمین شمالی مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88366366 تماس بگیرند .

Related posts

عصرانه های یوزپلنگی همزمان با روز ملی یوز

پیشینه حفاظت از یوز و نقش رسانه

صبح خلاق تهران میزبان انجمن یوزپلنگ ایرانی

1 نظر

Mmsh ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۵:۰۷ ب.ظ
واقعا عاليه موفق باشين انشالله

Comments are closed.

Add Comment