رکابزنی در خوزستان برای آموزش جوامع محلی

چهار نفر از اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی در قالب یک تیم دوچرخه سواری با حمایت دکتر سید محمد رادمنش از پزشکان شهر اهواز، در قالب برنامه ای برای آموزش جوامع محلی راهی خوزستان شدند.
در این برنامه که در تاریخ 21 تا 24 اسفندماه 92 در استان خوزستان برگزار شد، اعضای انجمن در روز اول در شهر اهواز با پخش بروشورهایی با موضوع اهمیت حفاظت از محیط زیست و نکوهش شکار و از بین بردن حیات وحش، با مردم گفتگو کردند.
در روز دوم دوچرخه سواران با رکاب زدن مسیر 65 کیلومتری مرکز بازدیدکنندگان تالاب شادگان در نزدیکی آبادان تا روستای سراخیه در شمال تالاب بین المللی شادگان با مردم این روستا و قایق رانان تالاب به گفتگو نشستند. طی این گفتگوها تلاش شد راه حل های کوتاه مدت برای حضور گردشگران تالاب به بهترین نحو بررسی شود به نحوی که ضمن رسیدن کمترین آسیب به تالاب، مردم بومی بیشترین منفعت را از تالاب ببرند.
هدف اصلی این برنامه، یادآوری اهمیت پناهگاه حیات وحش شادگان و زیبایی های آن به مردم و مشارکت در شناساندن این زیبایی ها و استفاده پایدار از طبیعت برای حفظ آن در آستانه تعطیلات نوروز و حضور گردشگران بوده است.
هم چنین زمینه سازی برای برگزاری کارگاه شناسایی پرندگان به منظور آموزش قایقرانان تالاب با همکاری محیط زیست شادگان انجام شد.
در روز سوم نیز مسیر روستای سراخیه تا شهر شادگان و بازگشت به آبادان رکاب زده شد. روز پایانی نیز مسیر آبادان تا اروندکنار رکاب زده شد و با مردم روستاهای مسیر گفتگو شد.
اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی در این سفر که از دوچرخه سواران سایکلتوریسم فدراسیون  دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران نیز هستند را آقایان پرویز شجاعی پارسا، محمد وحید شاد، علی باقری و محمد گائینی تشکیل می دادند.
لازم است از همکاری های آقای مهدی غفار زاده و خانم سمیه مریدسادات از اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی در اهواز و هم چنین آقایان مهندس موسوی  آزاد  و جلالی از محیط زیست آبادان و خانم سخایی برای اجرای این برنامه قدر دانی نماییم.
عکس ها از: محمد گائینی و پرویز شجاعی پارسا

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران

1 نظر

محمد ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۴:۳۸ ب.ظ
ممنونیم از همتون موفق باشید و خسته نباشید فقط بیشتر برسید به غیر از آموزش چیزای دیگه هم لازمه مثل گرفتن یه جفت و تولید و مثل اونها و سپس رها سازی در محیط حفاظت شده سپاس

Comments are closed.

Add Comment