همکاری کارشناسان انجمن یوزپلنگ ایرانی در انتشار ویژه‌نامه «گربه‌سانان در ایران»

ویژه‌نامه «گربه‌سانان در ایران» با مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و گروه متخصصان گربه‌سانان اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) و همکاری جمعی از سازمان‌های مردم نهاد شامل انجمن یوزپلنگ ایرانی انتشار یافت.

«گربه‌سانان در ایران»، دهمین ویژه‌نامه خبرنامه گروه متخصصان گربه‌سانان اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت است که در 10 مقاله جداگانه به مرور دانسته‌ها، وضعیت کنونی و اولویت‌های پژوهشی و حفاظتی 10 گربه‌سان ایران شامل دو گونه انقراض‌یافته شیر و ببر می‌پردازد. در کنار 33 کارشناس ایرانی از سازمان‌های مردم‌نهاد و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های کشور که در نگارش این اثر نقش داشتند، کارشناسان انجمن یوزپلنگ ایرانی در تدوین فصل‌های مربوط به یوزپلنگ، سیاهگوش، کاراکال، گربه پالاس و گربه شنی همکاری کردند.

ویژه‌نامه «گربه‌سانان در ایران» با ایده‌پردازی اولیه از سوی انجمن یوزپلنگ ایرانی، از سال 1390 با مدیریت دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در حال تدوین بوده‌است. همان‌طور که در مقدمه این ویژه‌نامه به قلم مدیر گروه متخصصان گربه‌سانان آمده، این ویژه‌نامه با هدف ایجاد سنگ‌بنایی برای ارزیابی مداوم وضعیت گربه‌سانان ایران در راستای برنامه‌ریزی برای حفاظت و مدیریت کارآمد آنان تدوین شده‌است.

برای دسترسی به این ویژه‌نامه، به این نشانی مراجعه کنید: http://catsg.org/index.php?id=629

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران