پروژه‌ «آموزش جوامع محلی در استان البرز» به کار خود پایان داد.

پروژه‌  «آموزش جوامع محلی در استان البرز» به کار خود پایان داد. این پروژه با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، به منظور آموزش مردم در روستاهای منطقه شکار ممنوع طالقان از مرداد 95 آغاز شد.

در ادامه‌ی سفرهای قبلی این تیم در روستاهای منتخب بالا و پایین طالقان، این بار کارشناسان انجمن یوزپلنگ ایرانی با همکاری محیطبانان منطقه، جشنواره های نیم روزه خود را با میزبانی اداره حفاظت محیط زیست طالقان در مدارس اجرا کردند. همانند سفرهای پیشین، تاکید بر حفاظت گونه پلنگ ایرانی بود که شامل برنامه هایی همچون بازی‌های آموزشی، سخنرانی کارشناسان انجمن، پخش انیمیشن و اجرای تئاتر «یک پلنگ سرگردان» می‌شد. علاوه بر آن پوستر اینفوگرافیک پلنگ ایرانی که توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی تهیه شده در بین دانش‌آموزان توزیع گردید.

مدارس منتخب این سفر یک مدرسه ابتدایی در شهرک طالقان و تنها مدرسه‌ی روستای جوستان در منطقه شکار ممنوع طالقان بودند. انجمن یوزپلنگ ایرانی امیدوار است با اجرای چنین پروژه‌هایی – به خصوص برای سنین پایین‌تر که تصمیم‌گیرندگان آینده هستند – در بهبود اطلاعات ساکنین این مناطق در مورد حیات وحش و اهمیت حفاظت از آن‌ها کمک کند.

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران