پلنگ ایرانی جایزه فستیوال مونیخ را شکار کرد

فیلم مستند «در جستجوی پلنگ ایرانی» جایزه نخست بخش طبیعت کوهستان دوازدهمین فستیوال فیلم های کوهستان جشنواره مونیخ را از آن خود کرد.
این فیلم که توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی و به کارگردانی به کارگردانی فتح اله امیری در طی سال های 1384 تا 1390 تولید شده است پیش از این نیز موفق شده بود به عنوان یک مستند حیات وحش برای اولین بار سیمرغ بلورین برترین فیلم مستند جشنواره فیلم فجر را کسب کند و جوایز متعددی از جشنواره های بین المللی را از آن خود کند.
«در جستجوی پلنگ ایرانی» به موضوع چگونگی تصویربرداری از پلنگ ایرانی در البرز مرکزی، وضعیت پلنگهای منطقه،طعمه ها و رقبای پلنگ و نمایش برخی از رفتارهای منحصر بفرد پلنگ می پردازد.
برخی از رفتارهای ثبت شده پلنگ در این فیلم مستند عبارتند از: رفتار تعیین قلمروی پلنگ نر، رفتار لاشه خواری پلنگ ماده، جستجوی پلنگ ماده برای یافتن محل زایمان و تعقیب مرال توسط پلنگ، صحنه گاو بانگی مرال، یکی از بی نظیرترین صحنه های ثبت شده در حیات وحش ایران است که به تنهایی ارزش دیدن دارد. روند تولید این اثر، که برخی از آنها در فیلم نمایش داده شده است، نشان دهنده ی گذار سالها و ارتقای تجهیزات در گذر زمان است.
اطلاعات بیشتر درباره فیلم در سایت موسسه تصویر حیات وحش  و لینک اصلی خبر را در سایت فستیوال مونیخ بخوانید.

Related posts

انتشار ویدئو «یوزپلنگمان را نجات دهیم» به مناسبت روز ملی یوزپلنگ ایرانی

نمایش مستند کوشکی یک یوزپلنگ آسیایی

تقدیر از محیط بانان پارک ملی کویر در جشنواره سینما حقیقت