پوستر اینفوگرافیک «پلنگ ایرانی» رونمایی شد

استفاده از ابزار های نوین و به‌روز آموزش محیط زیست در سطح جهان امری بسیار ضروری است. انجمن یوزپلنگ ایرانی نیز با آگاهی نسبت به این امر مهم همواره تلاش نموده است در فعالیت‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی خود از جدیدترین تجربه‌های جهانی استفاده نماید. پس از تجربه موفق انتشار اینفوگرافیک یوزپلنگ آسیایی در امر شناساندن ویژگی‌های گونه یوزپلنگ به مخاطبین، کارشناسان انجمن یوزپلنگ ایرانی تصمیم به طراحی و انتشار پوستری جدید با نام «پوستر اینفوگرافیک پلنگ ایرانی» گرفتند.

این پوستر پس از طی مراحل آماده‌سازی محتوا و پژوهش در سال ۹۴، با همکاری موسسه اینفوگرام طراحی گردید و در سال جاری با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست البرز به تعداد ۳۰۰۰ نسخه منتشر شد. این پوستر‌ها ابتدا طی پروژه «آموزش جوامع محلی استان البرز در خصوص گونه پلنگ ایرانی» که تابستان جاری توسط کارشناسان انجمن اجرا خواهد شد در اختیار علاقمندان محلی قرار خواهد گرفت. در ادامه طی تمهیدات اندیشیده شده توسط اداره کل البرز در دیگر زیستگاه های پلنگ ایرانی نیز انتشار خواهد یافت.

پوستر اینفوگرافیک پلنگ ایرانی روز گذتشته طی مراسمی با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولین ادارات استانی البرز به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست این استان رونمایی شد.  فایل دیجیتال پوستر نیز به زودی از طریق وب‌سایت انجمن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

Related posts

کتاب درس‌آموخته‌های انجمن یوزپلنگ ایرانی منتشر شد

تولید راهنمای صحرایی نجات گوشتخواران بزرگ جثه از تله های سیمی

تغییر روش، بخشی از حفاظت است