دی ۲۳, ۱۳۸۸

دفترچه يادداشتهای حيات وحش

انجمن يوزپلنگ ايرانی در راستای توسعه فعاليتهای آموزشی خود برای تنويرافکار عمومی در زمينه حيات وحش، مجموعه ای از محصولات آموزشی را در قالب دفترچه های يادداشت حيات وحش طراحی…

Read more

تنديس يوزپلنگ در بافق افتتاح شد

از دو تندیس یوزپلنگ در شهرستان بافق یزد رونمایی شد. این تندیس ها که در میدان ورودی این شهرستان و در مقابل هتل در حال ساخت این شهر نصب شده است، با حمایت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و همکاری انجمن یوزپلنگ ایرانی، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافق، اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد و پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی برنامه ریزی و اجرا گردید.

Read more

خودآموزهای سرگرمی و آموزشی درباره پلنگ ايرانی منتشر شد

خودآموزهای سرگرمی و آموزشی به منظور آموزش دانش آموزان جوامع محلی اطراف زیستگاه های پلنگ در ایران منتشر گردید. این خودآموزها که در دو سطح ویژه دانش آموزان مقاطع دبستان و راهنمایی طراحی و تدوین شده است، براساس شرایط و ویژگی های پارک ملی ساریگل در استان خراسان شمالی طراحی شده است.

Read more

فراخوان بزرگداشت سومين روز ملی حفاظت از يوزپلنگ

شهریور ماه هر سال برای علاقمندان و فعالان محیط زیست یادآور روز یوزپلنگ است که برگزاری آن از سال 1386 آغاز گردیده است. در این سال، روز نهم شهریور ماه به عنوان “روز ملی حفاظت از یوزپلنگ ایرانی” انتخاب شد تا دوستداران حفظ محیط زیست این مرز و بوم با انجام فعالیت های نمادین و معرفی یوز، سعی در حفظ این گربه سان در حال انقراض بنمایند.

Read more

تنويرافکار عمومي با موضوع يوزپلنگ ايراني در آلمان

بازدیدکنندگان باغ وحش لاندوئر در کشور آلمان از نردیک با یوزپلنگ ایرانی و مسائل مربوط به آن آشنا شدند. در این برنامه آموزشی یک روزه که به صورت داوطلبانه توسط خانم ناتالی گیزن و همکاری نزدیک مدیران این باغ وحش اجرا گردید مطالب متنوعی درباره یوزپلنگ ایرانی و وجود آن در ایران ارائه شد.

Read more

“جشنواره من و طبیعت” براي کودکان و نوجوانان منطقه سمیرم

کودک و نوجوان منطقه سمیرم در جشنواره من و طبیعت شرکت کردند. در این جشنواره آموزشی- زیست محیطی، دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی، دبستان و راهنمایی، در برنامه های آموزشی-تفریحی، شامل کلاسها، کارگاهها و بازیهای دسته جمعی شركت كردند و با تنوع زیستی منطقه و ارزشهای طبیعت محل زندگی خود و دلایل حفاظت از آن آشنا شدند.

Read more