آبان ۱۳۹۱

دومين سمینار حيات وحش برگزار شد

دومین سمینار حیات وحش در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران در روز سه شنبه مورخه ٩ /٨ /١٣٩١ برگزار گردید. در این سمینار که با حضور حدود 45 نفر از کارشناسان و محققین برگزار شد، نتایج دو پژوهش در زمینه آهو و خزندگان برای کارشناسان و دانشجویان ارائه شد.

Read more

يوزهای ايران در نشنال جئوگرافيک

ماهنامه “نشنال جئوگرافیک” آخرین شماره خود در نوامبر 2012 را به انتشار مقاله ای درباره یوزپلنگ اختصاص داده است. در این شماره که برای نخستین بار تصاویری زیبا از یوزپلنگ آسیایی را نیز منتشر می نماید، به بیان وضعیت یوزها در آفریقا و همچنین ایران به عنوان تنها سنگرگاه این جانور در آسیا می پردازد.

Read more

آیا می دانید یک پلنگ در سال به چند طعمه نیاز دارد؟

ارزیابی نیاز غذایی گوشتخواران بزرگ جثه بخصوص پلنگ ایرانی از اهمیت زیادی در میان مدیران و کارشناسان برخوردار است. بطوریکه دانستن آنکه چند درصد جانورانی مانند قوچ و میش و کل و بز در هر سال طعمه پلنگ می شوند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

Read more

سمینار حیات وحش مهرماه

منظور گسترش جهت ارتقای میزان تبادل اطلاعات میان دانشجویان و اساتید و بهره مندی از آخرین دستاوردهای پژوهشی و علمی کشور در زمینه حیات وحش، نشست هایی از ابتدای مهرماه برگزار می گردد.

Read more

“درجستجوی پلنگ ایرانی” فاتح برگ نقره ای جشنواره بوسنی شد

مستند “در جستجوی پلنگ ایرانی” جایزه برگ نقره ای بخش محیط زیست ششمین جشنواره بین المللی یاهورینا بوسنی ۲۰۱۲ را کسب کرد. این مستند هم اکنون در بخش نهایی جشنواره بین المللی مونته نگرو حضور دارد که از ۱ تا ۱۰ آبان برگزار خواهد شد.

Read more