بهمن ۱۳۹۱

مسن ترین پلنگ ایران در بافق

بررسی ها طی سالهای گذشته نشان از حضور یک پلنگ نر ایرانی بالغ با سن تقریبی حداقل 12 تا 14 سال در منطقه حفاظت شده بافق دارد. این پلنگ از پاییز 1383 تاکنون به کرات توسط دوربین ها در این منطقه ثبت شده و از همین رو، مسن ترین پلنگ نر شناخته شده ایران به شمار می رود.

Read more

موضوعات خاص در پنجمين سمینار حیات وحش

گلسنگ ها و حفاظت از پلنگ برفی در ارتفاعات پاکستان موضوعات پنجمین سمینار حیات وحش خواهند بود. در بخش نخست، دکتر سهرابی به معرفی گلسنگ های ایران و تنوع آنها در ایران می پردازد. دومین سخنران، دکتر استفان اوستروفسکی از انجمن حفاظت از حیات وحش آمریکا خواهد بود.

Read more

زندگی گروهی گرگ های ایران

در ایران یک گونه گرگ زیست می کند که پراکنش وسیعی در بخشهای گسترده ای از سطح کشور دارد. زندگی گروهی و ساختار جمعیتی یکی از ابعاد مهم بوم‌شناختی گرگ‌ها محسوب میشود که عمدتا در اروپا و آمریکای شمالی مورد بررسی قرار گرفته است، لیکن کمتر در مناطق خشک آسیا مطالعه شده است.

Read more

جاده ها، عامل بيش از چهل درصد يوزهای کشته شده در ايران

طی یک دهه اخیر در ایران، 27 یوزپلنگ به صورت مستند در ایران توسط عوامل انسانی مختلف ازپا در آمده اند که حداقل 11 مورد آن بر اثر برخورد با خودروهای عبوری بوده است. توران، بافق، کالمند و دره انجیر مناطقی هستند که هر یک قربانیانی در جاده های پیرامون خود داده اند.

Read more

کاروان نمایش انجمن در باغ وحش تهران

کاروان نمایش انجمن یوزپلنگ ایرانی فصل زمستان را در باغ وحش تهران خواهد گذراند. این گروه در ادامه اجراهای خود در روستاها و شهرهای مختلف ایران، در روزهای پایانی هر هفته، در باغ وحش تهران، دو نمایش «دردسرهای یوزپلنگی» و «پلنگ ایرانی» را اجرا خواهد نمود.

Read more

خفاش و پلنگ: موضوعات چهارمین سمینار حیات وحش

دو گونه پلنگ ایرانی و خفاش گوش بلند موضوعات چهارمین سمینار حیات وحش ایران هستند که در تهران برگزار می شود. در بخش نخست این سمینار، دکتر سهراب اشرفی، استاد گروه محیط زیست دانشگاه تهران به ارائه یکی از مقالات خود در یکی از کمتر شناخته شده ترین پستانداران ایران می پردازد.

Read more

حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران از 29 آذر تا 2 دی 1391 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد و انجمن یوزپلنگ ایرانی نیز درکنار برخی از دیگر سازمانهای مردم نهاد، در این نمایشگاه شرکت نمود.

Read more

یازده پلنگ در بافق شناسایی شد

براساس برنامه پایش یوزپلنگ آسیایی و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده استان یزد که از سال گذشته توسط اداره کل حفاظت محیط زیست یزد با همکاری انجمن یوزپلنگ ایرانی درحال جریان است، در منطقه حفاظت شده بافق یزد درسال گذشته 11 پلنگ مختلف شناسایی شدند.

Read more