خفاش و پلنگ: موضوعات چهارمین سمینار حیات وحش

موضوعات چهارمین سمینار حیات وحش ایران هستند که در تهران برگزار می شود. در بخش نخست این سمینار،دکتر سهراب اشرفی، استاد گروه محیط زیست دانشگاه تهران به ارائه یکی از مقالات خود درباره یکی از کمتر شناخته شده ترین پستانداران ایران می پردازد. موضوع این پژوهش، جدایی آشیان بوم شناختی خفاش گوش بلند می باشد که به صورت موردی در کشور سوئیس انجام شده است. در این پژوهش او از تکنیک رادیوتله متری استفاده نموده و دستاوردهای حفاظتی آن ارائه خواهد شد.

در بخش دوم، مهندس المیرا شعربافی به بیان نتایج دو پژوهش درخصوص پلنگ ایرانی می پردازد. پارک ملی گلستان و منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی میزبان دو پژوهش در زمینه عادات غذایی پلنگ ایرانی بوده اند که طی سالهای گذشته انجام شده است. در این پژوهش، پرسش اصلی ان بوده که در مناطقی که طعمه های پلنگ به شدت کاهش یافته اند، پلنگ ها تا چه حد به دامهای اهلی وابسته هستند و از همین رو، این مطالعه به صورت مقایسه ای، دو منطقه را با تراکم بالای طعمه طبیعی (گلستان) و تراکم پایین طعمه طبیعی (البرز مرکزی) مورد بررسی قرار می دهد.

چهارمین نشست حيات وحش از ساعت 17 لغایت 19 روز 17 دی ماه 1391 در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران برگزار خواهد شد. اين نشست به صورت ماهيانه با همکاری انتشارات فنی ايران و سايت خبری “زيست بوم” برگزار می شود.

آدرس: خيابان مطهری، خيابان ميرعماد، بالاتر از سفارت هندوستان، پلاک 24، انتشارات فنی ایران

 شرکت برای عموم آزاد و رايگان می باشد. علاقمندان جهت حضور در برنامه، با دفتر انجمن یوزپلنگ ایرانی در ساعات اداری تماس حاصلفرمايند.

 

Related posts

یوزپلنگ های آسیایی در بیست و هفتمین سمینار حیات وحش

بیست و ششمین سمینار حیات وحش برگزار شد

برگزاری آخرین سمینار حیات وحش در سال 1394