خرداد ۱۳۹۲

ثبت حضور شغال زال در جنوب شرقی ایران

برای نخستین بار در جنوب شرقی ایران از شغال زال عکسبرداری شد. این شغال زال که در جریان برنامه پایش ملی یوزپلنگ آسیایی در ایران در پناهگاه حیات وحش راور استان کرمان ثبت شده است، رنگی کاملا روشن داشته و در دو نقطه در این منطقه عکسبرداری شده است.

Read more

خرس های قهوه ای در ایران کمتر شناخته شده اند

خرس قهوه ای یکی از گوشتخوارانی است که تلاشهای پژوهشی و حفاظتی گسترده ای در سرتاسر حوزه انتشار آن در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی به آن اختصاص یافته است. با این حال، این گونه در محدوده قفقاز و خاورمیانه به شدت کمتر از سایر بخشهای محدوده پراکنش خود مورد بررسی قرار گرفته است.

Read more

تصاویر بی نظیر از خانواده بزرگ یوزهای ایرانی

همزمان با آغاز پایش زادآوری یوزهای آسیایی در اکثر مناطق حفاظت شده ایران که از ابتدای اردیبشهت ماه سال جاری آغاز گردیده، تصاویر جالبی از یک خانواده یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت بدست آمد. در این تصاویر، 4 یوزپلنگ دیده می شوند.

Read more

طی یک دهه گذشته، حداقل 75 یوز در ایران به دنیا آمده اند

بررسی های اخیر نشان می دهد که از سال 1380 تاکنون، حداقل 75 یوزپلنگ در مناطق مختلف ایران به دنیا آمده اند که در 32 خانواده مخلف بوده اند. به بیان دیگر، حداقل هر سال بطورمتوسط 6 تا 7 توله یوزپلنگ در ایران به دنیا آمده اند. البته لازم به ذکر است که این تعداد قطعا از میزان زادآوری واقعی یوزها کمتر می باشد.

Read more

10 دلیل مبنی بر اهمیت پارک ملی کویر

متأسفانه سالهاست که اکتشاف نفت در پارک ملی کویر تهدیدی بالقوه برای موجودیت و آینده این منطقه ارزشمند در کشور محسوب می شد که اخیرا نیز با قوت بیشتری یافته است. حضور یک پارک ملی، بدون شک ارزشمند بوده و ده ها دلیل برای آن می توان ارائه داد.

Read more

هفتمین سمینار حیات وحش برگزار شد

هفتمین سمینار حیات وحش در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی با حضور حدود 35 نفر از کارشناسان و علاقمندان به محیط زیست در تاریخ 15/2/1392 برگزار گردید. پروانه ها و آثار تخریب محیط زیست بر آنها و شبیه سازی زیستگاه مطلوب یک گونه پرنده (دارخزک گلو سفید) دو موضوعی بود که نتایج آنها ارائه گردید.

Read more