شهریور ۱۳۹۲

هفتمین جشنواره روز ملی حفاظت از یوزپلنگ

سایت رسمی هفتمین جشنواره حفاظت از یوزپلنگ رسما کار خود را آغاز نمود. در این سایت که به همت دبیرخانه هفتمین جشنواره حفاظت از یوزپلنگ طراحی شده است، آخرین اخبار درخصوص یوزپلنگ در ایران، ویژگی های یوزپلنگ، برنامه های این مناسبت و غیره اطلاع رسانی می شود.

Read more

کارگاه پستانداران در موزه دارآباد

آموزشگران انجمن این بار به درخواست موزه طبیعت و حیات وحش ایران (دارآباد)، کارگاهی با موضوع «آشنایی با پستانداران» طراحی و برگزار نمودند. دفتر آموزش موزه دارآباد بیش از 6 سال است که در تابستان کلاس‌های متنوعی را با موضوع محیط زیست و حیات وحش برای کودکان و نوجوانان ساماندهی می کند.

Read more

کارگاه آموزشی «آشنایی با مبانی محیط زیست» برای اعضای انجمن برگزار شد

اولین کارگاه از سری کارگاه‌های آموزشی اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی در سال 92 برگزار شد. انجمن این کارگاه را در پاسخ به درخواست آن دسته از اعضای خود که علاقمند به آشنایی بیشتر با مفاهیم مربوط به محیط‌زیست و حیات وحش بودند، طراحی و اجرا نمود.

Read more

فک خزری و اشگول در نهمین سمینار حیات وحش

نهمین سمینار حیات وحش ایران درباره دو گونه فک خزری و اشگول برگزار خواهد شد. فک خزری، تنها پستاندار دریاچه مازندران و بومی این دریاچه است. متاسفانه در قرن حاضر به دلایل مختلفی از جمله شکار بی رویه، آلودگی های دریایی، گرفتار شدن در تور صیادان و… جمعیت این گونه به شدت کاهش یافته است.

Read more

یوزهای میاندشت گستره خانگی خود را افزایش می دهند

از ابتدای برنامه پایش یوزپلنگ در ایران، یک خانواده متشکل از یک یوز همراه با سه توله از تابستان 1391 در پناهگاه حیات وحش میاندشت شناسایی شدند. درسال نخست، به دلیل کوچک بودن توله ها گستره خانگی یوزها بسیار کوچک و به بخشهای مرکزی این منطقه محدود شده بود.

Read more

کارگاه‎های آموزشی برای اعضای انجمن

انجمن یوزپلنگ ایرانی در نظر دارد مجموعه کارگاه‎های آموزشی با موضوعات مرتبط با طبیعت و حیات وحش برای اعضا و داوطلبان خود برگزار نماید. این برنامه که به درخواست اعضای انجمن و بر اساس موضوعات پیشنهادی آنها طراحی شده، شامل سه کارگاه است.

Read more

شکار توسط انسان بيش از شکار توسط يوزپلنگ بر آهوان تأثير می گذارد

براساس آخرین مطالعه ای که در پناهگاه حیات وحش میاندشت انجام شده، آهوی ایرانی زیستگاه هایی را انتخاب می کند که ریسک کمتری در برابر شکارچیان موتورسوار انسانی داشته باشد و اجتناب از زیستگاه های یوزپلنگ در اولویت بعدی برای این جانور قرار دارد.

Read more