کارگاه‎های آموزشی برای اعضای انجمن

انجمن یوزپلنگ ایرانی در نظر دارد مجموعه کارگاه‎های آموزشی با موضوعات مرتبط با طبیعت و حیات وحش برای اعضا و داوطلبان خود برگزار نماید. این برنامه که به درخواست اعضای انجمن و بر اساس موضوعات پیشنهادی آنها طراحی شده، شامل سه کارگاه است:

کارگاه اول: آشنایی با مفاهیم پایه محیط زیست و طبیعت

زمان کارگاه: پنجشنبه 31 مرداد 1392، از ساعت 4 تا 7 بعد از ظهر

در این کارگاه شرکت کنندگان از طریق فعالیت‎های گروهی با مبانی و مفاهیم پایه‌ای نظیر محیط زیست، تنوع زیستی و اکوسیستم آشنا می شوند و در خصوص دلایل حفاظت از تنوع زیستی به بحث و گفتگو می پردازند. جایگاه دست‌اندرکاران مختلف در امر حفاظت و نقش و جایگاه انجمن در این حوزه از دیگر مطالبی است که در این کارگاه ارایه خواهد شد. این کارگاه برای آن دسته از اعضا که تحصیلات و مطالعاتی متفاوت با حوزه محیط‌زیست داشته‌اند سودمند خواهد بود. همچنین اگر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط نیز علاقمند به شرکت در این کارگاه باشند، با وجهی متفاوت و عمیق‌تر از مفاهیمی که پیش از این با آن سر و کار داشته‌اند آشنا خواهند شد و با ارائه دانش و اطلاعات قبلی خود به کیفیت کارگاه خواهند افزود.

کارگاه دوم: آشنایی با برخی گوشتخواران مهم ایران

زمان کارگاه: این کارگاه در ماه آبان برگزار خواهد شد و تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام می‎شود.

در این کارگاه ضمن آشنایی با مشخصات و رفتار چند گوشتخوار مهم ایران، مطالبی در مورد رده‎بندی جانوران و خانواده های آنها ارایه می‎شود. رده‎های مختلف تهدید جانوران و پاسخ به این سوال که چه زمانی یک گونه در معرض خطر انقراض یا منقرض شده محسوب می‎شود از دیگر مطالبی است که در این کارگاه ارایه خواهد شد.

کارگاه سوم: آشنایی با یوزپلنگ ایرانی

زمان کارگاه: این کارگاه در ماه بهمن برگزار خواهد شد و تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام می‎شود.

این کارگاه به طور اختصاصی به یوزپلنگ ایرانی می‎پردازد و ضمن ارایه مطالبی در خصوص رفتار و زیستگاه و مشخصات این گربه سان، برخی از یافته‎های جدید مربوط به یوزپلنگ‎های ایرانی نیز به شرکت کنندگان ارایه خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در این برنامه در نظر داشته باشند که :

در حال حاضر فقط اولین کارگاه از این مجموعه در حال برگزاری و انجام ثبت نام است. ثبت نام کارگاه‎های دوم و سوم در آینده اطلاع‎رسانی خواهد شد. این کارگاه مختص اعضای انجمن است. مهلت ثبت‎نام در کارگاه اول تا سه‌شنبه 29 مرداد 92 و هزینه شرکت در آن 10 هزار تومان است. علاقمندان می توانند برای ثبت نام با دفتر انجمن یوزپلنگ ایرانی تماس گرفته و ضمن پرداخت هزینه کارگاه، ثبت نام خود را قطعی کنند.

شما می‎توانید از دو طریق هزینه کارگاه را پرداخت نمایید:
واریز وجه به حساب سیبا شماره 0314506109001 بانک ملی شعبه  اسکان (كد 271) به نام انجمن يوزپلنگ ايراني

واریز وجه به کارت شماره 6221061056617873 به نام مرتضی اسلامی دهکردی

برای قطعی شدن ثبت‎نام حتما شماره پیگیری و یا شماره فیش واریزی خود را به اطلاع دفتر انجمن یوزپلنگ ایرانی برسانید.

Related posts

کتاب درس‌آموخته‌های انجمن یوزپلنگ ایرانی منتشر شد

تغییر روش، بخشی از حفاظت است

فراخوان دوره تخصصی «آشنایی با رویکرد مشارکتی و ابزارهای آن»