سومین سال فعالیت پروژه محیط بان آب

امسال نیز همانند دو سال گذشته انجمن یوزپلنگ ایرانی با کمک اعضا و حامیان خود موفق شد تا حقوق محیط بان آب در منطقه حفاظت شده میاندشت را فراهم نماید. سال 1394 و سال 1395 این مبلغ تحت عنوان کمپین ” آب برای یوزها” و امسال توسط شرکت کیمیا سپاهان تامین شد.

هدف این پروژه تامین آب آبشخورهای یکی از مهمترین زیستگاه های یوزپلنگ ایرانی در هشت ماه کم آب سال است. به این منظور لازم است تا به مدت 8 ماه حقوق یک فرد محلی جهت آبرسانی با تانکر به آبشخورها، تامین شود. با این کار هم یک فرد بومی مشغول به کار شده است و هم محیط بانان به مسئولیت حفاظتی خود می پردازند و دیگر دغدغه آبرسانی برای آن ها وجود ندارد. در دوسال گذشته نیز این حقوق برای هشت ماه پرداخت شد ولی امسال به دلیل ادامه خشکسالی و نبود بارندگی به درخواست مسولین منطقه، این دستمزد برای سه ماه زمستان نیز به کمک یکی از علاقمندان به حیات وحش آقای فواد رهنما پرداخت گردید.

همچنان برای ادامه این راه نیاز به همیاری علاقمندان به طبیعت است. در صورتیکه فرد یا گروهی تمایل به تامین این هزینه برای سال آینده را دارند میتوانند با دفتر انجمن یوزپلنگ ایرانی تماس گرفته یا از طریق آی دی تلگرام ICS_CONTACT@ ارتباط برقرار نمایند.

هم چنین برای اطلاع بیشتر از اجرای این پروژه در سال های گذشته میتوانید به لینک های بالا مراجعه نمایید.

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران