هوشمندی و توانمندی محیط‌بانان، مهم‌ترین ملاک انتخاب هیات داوران جایزه یحیی

هيئت داوران سومين دوره جايزه يحيي روز جمعه ۱۹ شهریور ۹۵ كار بررسي فرم‌هاي شركت در اين مسابقه را انجام دادند تا محيط‌بانان برتر اين دوره را مشخص كنند.
داوري اين مسابقه از طريق بررسي فرم‌هايي است كه توسط محيط‌بانان و شبكه تشكل‌هاي محيط‌زيست استان‌ها به دبيرخانه رسيده است. اين فرم‌ها دربرگيرنده ١١ معيار مختلف شغل محيط‌باني هستند كه براي هرمحيط‌بان با توجه به مدارك و مستندات تكميل مي‌شوند.
از میان ۱۱ ملاک و معیار فرم‌ها، ۳ معیار تحت عنوان‌های «کشف تخلف صید و شکار»، «کشف آلاینده‌های محیط زیست» و «جلوگیری از تخریب و تصرف محیط زیست» به وظیفه اصلی محیط‌بانان می‌پردازد كه در اين جلسه مقرر شد تا در میان صورتجلسات مربوط به شکار و صید، برای کشفیات «شروع به شکار» در چهارچوب امتیازات مربوط به کشفیات، امتیاز ویژه ای در نظر گرفته شود. هدف از اين تصميم، تشويق محيط‌بانان به پيشگيري از وقوع تخلف بود. به دليل همين تغيير در نحوه امتيازدهي، نیاز به بررسی مجددا فرم‌ها خواهد بود.
در مجموع ۵۷ فرم از ۲۲ استان کشور به دبيرخانه رسيده است كه از اين ميان، ۱۸ فرم توسط شبکه تشکل‌های محیط زیستی استان‌های اصفهان، بوشهر، زنجان، چهارمحال بختیاری، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالي ارسال شده است.
محیط‌بانان برگزیده سومین دوره جایزه یحیی تا پایان شهریور ماه مشخص خواهند شد.
هیات داوران جايزه يحيي متشکل از محمد درویش (مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی در سازمان حفاظت محیط زیست)، علیرضا ساجدین (کارشناس مسئول آموزش یگان حفاظت سازمان محیط زیست)، کیوان هوشمند (مدیر سایت دیده‌بان محیط‌زیست و حیات وحش ایران)، احسان محمدی (مدیر سایت زیست‌بوم)، حمیدرضا میرزاده (روزنامه‌نگار محیط زیست) و مرتضی اسلامی دهکردی (مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایراني) است.
مراسم اهدای این جایزه آذر ماه ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

Related posts

جذب کارورز

مشاهده یک فرد یوزپلنگ آسیایی در بهاباد

گزارش چکیده مباحث مطرح شده در لایو اینستاگرام انجمن در راستای شفاف سازی در خصوص موضع رسمی انجمن در قبال پروژه تکثیر یوزپلنگ در شرایط نیمه طبیعی