آغاز ثبت نام سومین دوره جایزه مردمی «یحیی»

انجمن یوزپلنگ ایرانی در راستای برنامه‌های حمایتی خود از محیط‌بانان، به ابتکار دو تن از اعضای هنرمند خود، مجتبی رمزی و پریدخت مشکزاد جایزه‌ سالانه‌ای مخصوص تقدیر از محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط‌زیست پایه‌گذاری نموده است. این جایزه به یاد مرحوم یحیی شاه کوه محلی، «جایزه یحیی» نام گرفته است.
هدف از این جایزه، تجلیل از محیط‌بانانی است که تلاش‌های چشم‌گیری در زمینه حفاظت از عرصه‌های تنوع‌زیستی در حوزه‌های محل خدمت خود داشته‌اند. در سال اول تعداد پنج نفر از محیط‌بانانی که طی سال ۱۳۹۲ در درگیری با شکارچیان غیرمجاز دچار صدمات جدی جسمی شده‌اند برگزیده شده و طی مراسمی با حضور مدیران و معاونین سازمان حفاظت محیط زیست جوایز خود را دریافت کردند.
از سال گذشته انجمن یوزپلنگ ایرانی و هیات داوران انتخاب محیط بانان نمونه هر استان را بر عهده شبکه تشکل های محیط زیستی استان ها گذاشته است. ثبت نام محیط بانان از امروز، 7 خرداد ماه 1395 شروع شد و آخرین مهلت ثبت نام 15 مرداد ماه 1395 خواهد بود. ثبت نام به صورت آنلاین و توسط نمایندگان تشکل های محیط زیستی استان ها انجام خواهد شد. پس از جمع آوری فرم های ارسال شده، 3 محیط بان برتر طی جلسات داوری انتخاب خواهند شد.
مراسم تقدیر از 3 محیط بان منتخب آذر ماه 1395 برگزار خواهد شد.

Related posts

جذب کارورز

مشاهده یک فرد یوزپلنگ آسیایی در بهاباد

گزارش چکیده مباحث مطرح شده در لایو اینستاگرام انجمن در راستای شفاف سازی در خصوص موضع رسمی انجمن در قبال پروژه تکثیر یوزپلنگ در شرایط نیمه طبیعی