آیا ویروس کرونا بر روی حیات وحش و محیط زیست تأثیر دارد؟

ویروس کرونا حقیقتی است که نه تنها روی زندگی انسان بلکه روی زندگی حیات وحش نیز تاثیر داشته و حتی گاهی این اثرات چند برابر بوده است. به طورکلی این احتمال هم وجود دارد که موقعیت کنونی، منجر به بروز بحران اقتصادی جهانی شود. در این بین، نخستین موردی که اصولا اتفاق می­ افتد این است که مردم در انجام کارهای خیریه مانند کمک به سازمان­ های مرتبط با حفاظت از طبیعت کوتاهی می ­کنند.

به علاوه بسیاری از پروژه­ ها وابسته به توریست­ ها هستند؛ در این شرایط حضور گردشگران کمتر است. این موضوع بدین معناست که بودجه کافی برای حمایت از حیات وحش و زیستگاهشان در اختیار نیست.

از این رو انتظار می ­رود شکار و تجاوز به محیط زیست افزایش یابد. همچنین پول کمی برای انجام کارهای ضروری وجود دارد و پروژه­ ها نمی ­توانند عملیاتی شوند. بنابراین احتمالا حیات وحش بهای سنگینی بابت بحرانی که امروز در آن هستیم می ­پردازد.

از طرف دیگر، شما شاهد پیام­ های زیادی هستید که نشان می­ دهند در این بحران، طبیعت در حال ترمیم و بازسازی است. برای مثال کوه ­های هیمالیا در هند پس از سال ­ها و برای اولین بار از مسافت ۲۰۰ کیلومتری قابل مشاهده هستند. به دلیل شرایط قرنطینه، در حال حاضر سطح آلودگی کاهش یافته که این موضوع باعث خلق تصاویر زیبا در سراسر جهان شده است. به طور مثال این عکس وایرال شد؛ شیرهایی در پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی که جاده­ های پارک را (که اکنون افراد زیادی آنجا رانندگی نمی ­کنند) به تسخیر خود درآورده بودند. اینها پیام­ هایی هستند که شما را خوشحال می ­کنند!

 

RICHARD SOWRY/KRUGER NATIONAL PARK

 

 

متن ترجمه شده از صفحه اینستاگرام اسپات

www.stichtingspots.nl

عکس کوه های هیمالیا :@abbu_pandit

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران