احداث آبشخور به عنوان مهریه

یکی از اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی مهریه ایش را ساخت آبشخور در یکی از پناهگاههای حیات وحش ایران تعیین کرد.

وی که تمایل به اعلام نام خود ندارد، در رابطه با این تصمیم خود می گوید: می توان به مهریه با دیدی وسیع تر، نگاه خودخواهانه نداشته باشیم و آن را برای کار خیر از جمله انسان های نیازمند اختصاص دهیم و یا آن را صرف حفظ محیط زیست کشور کنیم.

وی اعتقاد دارد که با ساخت آبشخور برای حیوانات حیات وحش و رهایی آن ها از تشنگی، کاینات برکات و خیرات زیادی را به زندگی مشترک او و همسرش سرازیر خواهند کرد.

او می گوید: «هنگامی که تصمیم به ازدواج داشتم یکی از همکارانم گفت تویی که این همه دوستدار محیط زیست هستی مهریه ات چیست؟ همان لحظه به ساخت یک آبشخور برای حیوانات در حیات وحش کشور فکر کردم، زیرا به مساله آب اهمیت زیادی قایل هستم.»

این عضو فعال انجمن یوزپلنگ ایرانی در پاسخ به این سوال که چه عاملی موجب شده چنین تصمیمی بگیرد، می گوید: من از کودکی به حیوانات علاقه بسیار داشتم، طی سال های اخیر برای کسب اطلاعات بیشتر به فضای مجازی از جمله سایت “فروم لاکپشتی” مراجعه می کردم که در همین حین با دکتر ایمان معماریان، دامپزشک حیات وحش آشنا شدم و پی بردم که هر گونه یی از لاکپشت ها در زیستگاه خاص خود در اقصی نقاط دنیا زندگی می کنند و متوجه شدم که لاکپشت های گوش قرمزی که در هشت سال گذشته نگهداری می کرده ام متعلق به اطراف رود می سی سی پی هستند و با رهاسازی آن ها در داخل کشور می توانند به اکوسیستم ما صدمه بزنند.

وی افزود: از سال 1378 به طور جدی پیگیر مسایل زیست محیطی بودم به طوری که در سال 1392 همیار باغ وحش ارم و بعد از آن همیار کلینیک بازپروی حیات وحش پارک پردیسان شدم و در کنار آن با علاقه یی که داشتم در سایت های مجازی در باره حیوانات اطلاعاتم را افزایش می دادم. در همین زمان با انجمن یوزپلنگ ایرانی آشنا شدم و به عنوان آموزشگر در این انجمن فعالیتم را آغاز کردم.

همسر این بانوی محیط زیستی نیز که خود از علاقه مندان به حیات وحش است، شغلش پرورش گل و گیاه بوده و در کنار آن نیز به پرورش حیوانات خانگی مشغول است.

وی در رابطه با هزینه و چگونگی انجام کار می گوید: برای احداث آبشخور با کارشناسان انجمن یوزپلنگ ایرانی مشورت کردیم و آنها هزینه احداث هر آبشخور را پس از بررسی هفت میلیون تومان اعلام کردند که این مبلغ با ذکر جزییات احداث در دفتر سند ازدواج در دفترخانه ثبت شده است. این آبشخور در یکی از زیستگاه های یوزپلنگ ایرانی ساخته خواهد شد.

انجمن یوزپلنگ ایرانی ضمن تبریک به این زوج دوستدار حیات وحش کشور، این حرکت و اقدام ارزنده این دو عزیز را ارج نهاده و برای ایشان در تمام مراحل زندگی شان خوشبختی و شادکامی را آرزو می کند.

Related posts

جذب کارورز

انتشار تقویم تورهای حیات وحش «یوزتور»

عصرانه های یوزپلنگی همزمان با روز ملی یوز