انتشار نماهنگ “اینجا به بعدش دیگه به آدماست …”

کاروان نمایش انجمن یوزپلنگ ایرانی در ادامه فعالیت‌های خود، نماهنگی با موضوع پلنگ ایرانی تولید نموده است. این نماهنگ  با نام «اینجا به بعدش دیگه با آدماست …» به مناسبت 20 شهریور ماه، روز ملی «مبارزه با خشونت علیه حیوانات»، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا پیام‌آور سرنوشت در تهدید پلنگ ایرانی باشد.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده، به طور متوسط هر هفته یک پلنگ در ایران به دست انسان کشته می‌شود. این رقم خبر از وضعیت دشوار و آینده نامعلوم این گونه باشکوه می‌دهد. در نماهنگ «اینجا به بعدش دیگه با آدماست …» سعی شده است، با زبان شعر، موسیقی و تصویر، مخاطبان علاوه بر آشنایی با ویژگی‌های زیستی پلنگ ایرانی، با عوامل تهدید کننده نسل آن نیز آشنا شوند و به نقش انسان در تهدید یا حفاظت از این گونه ارزشمند کشورمان فکر کنند.

روز ملی «مبارزه با خشونت علیه حیوانات» یادآور روزی است که برای اولین بار خبر کشتار چند خرس قهوه‌ای در اطراف شهر سمیرم منتشر شد. به پیشنهاد پایگاه خبری دیده بان حقوق حیوانات و حمایت دیگر تشکل‌های زیست محیطی و فرهنگی، 20 شهریور ماه هر سال برای جلب توجه ایرانیان به مسئله خشونت علیه حیوانات گرامی داشته می‌شود. انجمن یوزپلنگ ایرانی نیز در محدوده فعالیت‌های خود در زمینه حیات وحش، بر خود واجب می‌داند در زمینه بهبود تعارضات موجود میان انسان و حیات وحش تلاش نماید.

انجمن یوزپلنگ ایرانی، آموزش را در کنار حفاظت اجرايي و پژوهش، یکی از ارکان حفاظت از حیات وحش می‌داند. به همین خاطر در طول تاریخ فعالیت‌های آموزشی خود، سعی نموده است استفاده از شیوه‌های آموزشی جذاب و موثر را در دستور کار خود قرار دهد. این نماهنگ نیز یکی از دستاورد‌های چنین نگاهی به مسئله آموزش و اطلاع رسانی است.

علاقمندان می‌توانند نماهنگ «اینجا به بعدش دیگه با آدماست …» را در کانال‌های اشتراک ویدئوی انجمن در فضای مجازی (از اینجا) مشاهده نمایند. همچنین در آینده‌ای نزدیک نماهنگ مذکور در قالب یکی از بخش‌های مولتی مدیای «پلنگ ایرانی» که توسط گروه ابزارهای آموزشی انجمن در حال تولید است، منتشر شده و به صورت یک سی‌دی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

 

Related posts

تولید راهنمای صحرایی نجات گوشتخواران بزرگ جثه از تله های سیمی

ادامه آموزش جوامع محلی منطقه شکارممنوع طالقان

آموزش تنوع‌زیستی در زیستگاه پلنگ