اهدای جایزه «یحیی» به محیط‌بانان آسیب‌دیده سال 92

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

انجمن یوزپلنگ ایرانی در راستای برنامه‌های حمایتی خود از محیط‌بانان کشور، صبح امروز و طی مراسمی در دانشگاه محیط زیست کرج اولین جایزه سالانه یحیی را به محیط بانان آسیب دیده در سال 1392 اهدا کرد.

این جایزه که با حمایت مالی دو تن از اعضای هنرمند انجمن، اقای مجتبی رمزی و همسر ایشان سرکار خانم پریدخت مشکزاد شکل گرفته است، قصد دارد در هر سال با موضوعی خاص جایزه‌ای مختص محیط بانان کشور اهدا نماید.

اولین مراسم اهدای جایزه یحیی با سخنرانی و خوش‌آمدگویی دکتر فاضل، رییس دانشگاه محیط‌زیست آغاز گردید. ایشان طی صحبت های خود اعلام کردند:«دانشگاه محیط زیست آمادگی خود را جهت مشارکت در دوره های آتی جایزه یحیی اعلام می‌دارد.»

دکتر فاضل همچنین پیشنهاد کردند جایزه سال آینده به «محیط‌بان پژوهشگر» اهدا شود.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][dt_call_to_action content_size=”normal” text_align=”center” background=”fancy” line=”true” style=”2″ animation=”none”]

گزارش لحظه به لحظه این مراسم را میتوانید در صفحه توئیـتـر انجمن یوزپلنگ ایرانی بخوانید

[/dt_call_to_action][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]


در ادامه مهندس مرتضی اسلامی دهکردی، مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:«  من به عنوان عضوی از یک تشکل مردمی همیشه علاقمند بوده ام که روی این نکته تمرکز شود که برای داشتن محیط زیستی موفق باید محیط بانان در بستری مناسب به ارائه خدمت بپردازند.»

مرتضی اسلامی همچنین اشاره کرد: علت انتخاب اسم یحیی برای این جایزه این بود که شهید یحیی  شاهکومحلی از نیروهای با سابقه بودند و در استان های مختلفی کار کرده بودند. ما برای حفظ یاد ایشان نام این جایزه را «یحیی» نامیدیم.

ایشان افزود: در طی 30 سال گذشته ما بیش از 100 شهید محیط‌بان داشتیم ولی در سال 92 خدا را سپاسگزاریم که هیچ محیط‌بانی را از دست ندادیم و امیدواریم با تلاش های که توسط حامیان محیط‌زیست صورت می‌گیرد بتوانیم مشکلات این حوزه را کاهش داده و امسال حتی محیط‌بان زخمی هم نداشته باشیم.»

پس از آقای اسلامی، مجتبی رمزی که به همراه همسرش پریدخت مشکزاد ایده پرداز این جایزه بودند سخنرانی کرد و گفت: «من و همسرم پریدخت مشکزاد در سال های اولین تشکیل انجمن یوزپلنگ ایرانی عضو این تشکل شده ایم و اعتقاد قلبیم این است که ما میهمان زمین هستیم اما مهمان خوبی نبودیم، در واقع نمک خوردیم و نمکدان می‌شکنیم.»

آقای رمزی همچنین در رابطه با شکل گیری این ایده گفت: «در حدود یک سال پیش به این موضوع فکر می‌کردیم که چه کاری می توانیم انجام بدهیم تا ادامه دار و تاثیر گذار باشد. همسرم پیشنهاد داد بهتر اینست که کاری در خصوص محیط بانان انجام دهیم و به ایده اهدای جایزه رسیدیم که هر سال بتوانیم از زحمت این عزیزان قدر دانی انجام دهیم.»

این هنرمند مجسمه ساز افزود: «ما از فروش کارهای هنریمان برای این جایزه استفاده می‌کنیم و در واقع روندی را در پیش گرفتیم که اگر دوستان تمایل داشته باشند می‌توانند به کمک ما بیایند. درآمدهای حاصل از این فعالیت در دو بخش عمده قرار است استفاده شود.»

ایشان همچنین ابراز امیدواری کردند که افراد دیگری در سال آینده برای مشارکت در تامین مالی جایزه یحیی مشارکت کنند.

  • در پایان این مراسم از آقایان:
    علی افشار محیط بان استان کهگیلویه و بویراحمد
  • زین العابدین سپهوند محیط بان استان لرستان
  • اسماعیل افشاری محیط بان استان اصفهان
  • مهدی مجنی پور و محمد تمسکنی محیط بانان استان گلستان

 به عنوان برگزیدگان جایزه یحیی در نخستین دوره تجلیل شد.

همچنین آقای سامان گلریز و انتشارات فنی ایران نیز بصورت مستقل هدایایی به محیط بانان اهدا کردند.

لازم به ذکر است دانشگاه محیط زیست با تقبل هزینه های مربوط به پذیرایی و اقامت محیط بانان، نقش مهمی در اجرای این مراسم داشت.

گزارش تصویری

عکس ها از ندا پورصالح[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″]

[/vc_column][/vc_row]

Related posts

جایزه یحیی در دستان محیط بانان برتر قرار گرفت

مراسم تقدیر از محیط بانان برگزیده جایزه یحیی 25 دی ماه برگزار می شود

تمدید مهلت ثبت نام جایزه یحیی