نوسازی 9 تابلو هشدار عبور یوزپلنگ در سه محور مهم به همت عضو انجمن یوزپلنگ ایرانی

محورهای مواصلاتی دیهوک-راور، طبس-دیهوک و طبس-یزد جاده‌های خطرناکی هستند که در بخش‌هایی از حاشیه پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس می‌گذرند؛ پناهگاهی که با بیش از ۱.۵ میلیون هکتار وسعت، از زیستگاه‌های یوزپلنگ ایرانی و یکی از متنوع‌ترین و بکرترین مناطق تحت حفاظت کشور به‌شمار می‌آید. پیش‌تر در طول این جاده‌ها تعدادی تابلو هشداردهنده حیات وحش  برای رانندگان قرار داشت که به دلیل کهنگی، تاثیرگذاری خود را از دست داده بودند. از پاییز سال جاری، آقای سید رضا حسینی از اعضای فعال انجمن یوزپلنگ ایرانی در بیرجند و از علاقه‌مندان به حیات وحش، پس از پیگیر‌ی‌های فراوان و با همکاری صمیمانه اداره محیط زیست طبس، تعداد ۹ تابلو هشدار عبور یوزپلنگ در طول این جاده‌ها را نوسازی کردند. در طراحی این تابلوهای بزرگ و شبرنگ، علائم خوبی به‌کار رفته تا رانندگان این مسیر عبوری را نسبت به احتمال برخورد با یوزپلنگ، هشیار نماید.

انجمن یوزپلنگ ایرانی این اقدام شایسته را ارج نهاده و از ایشان و همچنین محیط‌بانان و مسئولان محیط زیست استان خراسان جنوبی، تشکر و قدردانی می‌نماید.

همچنین از رانندگانی که در مسیرهای کویری زیستگاه یوزپلنگ  تردد می‌کنند، درخواست می‌کند به علائم هشدار دهنده در این خصوص توجه نمایند.

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران