برگزاری مراسم تقدیر از محیط بانان برگزیده چهارمین دوره جایزه یحیی

مراسم تقدیر از محیط بانان برگزیده چهارمین دوره جایزه یحییمراسم تقدیر از برگزیدگان چهارمین دوره ی جایزه یحیی با معرفی سه محیط بان برتر و هم چنین تقدیر از خانواده محیط بان شهید علی اکبر قنبری برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که با حضور جمع کثیری از فعالان محیط زیست، پیشکسوتان، هنرمندان و اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی برگزار شد، به منظور ارج نهادن به ایثار محیط بان شهید علی اکبر قنبری؛ محیط بان استان یزد که در سال گذشته به شهادت رسیدند؛ از طرف دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، لوح تقدیر به همراه یک سکه ی بهار آزادی به خانواده محترم ایشان تقدیم گردید.


در ادامه این مراسم از محمد درویش مدیر سابق دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست و یکی از داوران چهارمین دوره ی جایزه ی یحیی، به پاس تلاش های مجدانه برای توانمندسازی محیط بانان و فعالیت های ارزشمند محیط زیستی ایشان تقدیر گردید.
غلامرضا محمد زاده از منطقه ی حفاظت شده ی “سیاه مزگی” گیلان،محسن دلیر از منطقه ی حفاظت شده ی “بینالود” خراسان رضوی و مدثر تیموری از منطقه ی حفاظت شده ی “سده” خراسان رضوی سه محیط بانی بودند که بیشترین امتیاز هیات داوران را کسب کردند و مدال شجاعت یحیی توسط مجتبی رمزی و پریدخت مشگ زاد،بانیان جایزه یحیی بر سینه آن ها نقش بست.


لازم به ذکر است به هر کدام از برگزیدگان علاوه بر مدال یحیی، لوح محیط بان برگزیده و سه نیم سکه ی بهار آزادی تقدیم گردید. هم چنین باشگاه مشتریان بانک تجارت بیمه عمر و سرمایه گذاری برای محیط بانان و برای خانواده ایشان بیمه حوادث انفرادی را اختصاص داد. ساعت مچی هوشمند، کتاب “کوچه پس کوچه های آشپزی” سامان گلریز، اشتراک یکساله ی مجله ی تخصصی حیات وحش پازن و سه عدد دریل شارژی از دیگر جوایزی بود که توسط حامیان مراسم به محیط بانان و خانواده آن ها اهدا شد.


دبیرخانه جایزه یحیی وظیفه خود می داند از هیات داوران جایزه ی یحیی که چهره های شناخته شده محیط زیست کشور هستند و در طول چهارسال متوالی به صورت داوطلبانه و جهت انگیزه بخشی به محیط بانان با وسواس بسیار کار کردند، قدردانی نماید. محمد درویش، احسان محمدی، کیوان هوشمند، علیرضا ساجدین، حمید میرزاده و ریحانه روحی وظیفه ی دشوار داوری فرم ها را برعهده داشتند. داوری این دوره از طریق بررسی فرم هایی انجام گرفت که توسط محیط بانان به دبیرخانه ارسال شده بود. این فرم ها در برگیرنده ی دوازده معیار مختلف شغل محیط بانی هستند که برای هر محیط بان با توجه به مدارک و مستندات تکمیل می شوند.
چهارمین دوره جایزه یحیی روز پنج شنبه 23آذرماه 1396 در سالن اجتماعات بانک تجارت در تهران برگزار شد.

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران