ترکيب دانش و هنر برای حفاظت از طبيعت

همزمان با پايان جشنواره فيلم فجر و اکران مستند “درجستجوی پلنگ ايرانی” در سه نوبت در سينماهای تهران، انجمن يوزپلنگ ايرانی از همه علاقمندان، اعضا، دوستان، همکاران، کارشناسان و مديران که با حضور خود در سينماها و يا در رسانه ها، اين اثر را مورد تقدير قرار دادند، تشکر و قدردانی می نمايد. بدون شک، حمايت همه جانبه جامعه زيست محيطی ايران از اين اثر و گروه سازنده آن، انرژی بخش برای ادامه کار و توليد آثار بهتر خواهد بود.

در تهيه  اين اثر، تلاش اين گروه “تلفيق دانش و هنر” در قالب يک تلاش سازمانی و گروهی طی 6 سال با هدف توليد اثری ماندگار و تأثيرگذار برای آگاهی عموم مردم ايران از سرنوشت ابهام آميز پلنگ ايرانی بود. انجمن يوزپلنگ ايرانی، با پشتوانه 10 سال پژوهش و مطالعه در زمينه گوشتخواران، بخصوص پلنگ ايرانی همواره هدف سازمانی را در “انتقال مفاهيم و يافته های علمی از فضای آکادميک به ميان افراد جامعه” برای دستيابی به مشارکت بالاتر در حفاظت از طبيعت قرار داده و از همين رو است که علی رغم “نامهربانی ها و ناملايمتی های فراوان”، چنين مسير مقدسی را برای نيل به آرمان حفاظت رها ننموده و نخواهد کرد.

اعتقاد ما همواره بر لزوم بلندمدت بودن تلاشهای مطالعاتی و آموزشی بوده است، زيرا هيچگاه  هيچ فعاليتی را به عنوان يک “پروژه کوتاه مدت” نديده ايم، بلکه “تلاشی بلندمدت برای حل يک مشکل” و از اين جهت، اميدواريم که بتوانيم هميشه به عنوان يک مؤسسه مردم نهاد و نه يک شرکت مشاور، در جهت حفاظت از حيات وحش گام برداريم. تخصص در زمينه های مختلف از اولويت های اين انجمن در کارها بوده که در توليد مستند پلنگ به خوبی کارايی چنين ديدگاهی نشان داده شد. درعين حال، انجام مطالعات و پژوهش های طولانی مدت و توليد مستندهای فاخر براساس دانش توليد شده همچنان يکی از اهداف سازمانی خواهد بود و اميدواريم در آينده نيز همچنان بتوانيم انتظار بالای جامعه از اين گروه را به خوبی و با اتکا به نيروی انسانی متخصص خود، به خوبی پاسخ دهيم.

نظر به پرسش مکرر علاقمندان درخصوص چگونگی تهيه اين مستند، از آنجا که اين اثر با حمايت صدا و سيمای مازندران تهيه شده است، به زودی از شبکه های استانی و سراسری پخش خواهد شد و پس از آن قابل تهيه خواهد بود. همچنين، از آنجا که آماده سازی نسخه تلويزيونی اين مستند درحال انجام می باشد، هر گونه نظر و نقد درباره اين فيلم مورد امتنان خواهد بود تا نسخه نهايی برای پخش از شبکه های سيماهای داخلی و خارجی آماده شود.

در پايان جا دارد تا يک بار ديگر از همه همکاران و دوستان صميمانه بابت بازخوردهای مثبت فراوان تشکر و قدردانی گردد.

Related posts

همراهی شهروندان اراک برای حمایت از یوزپلنگ ایرانی

همایش ملی یوزپلنگ ایرانی برگزار می شود

افزايش جدی تلفات يوزپلنگ در ایران