تعمیر موتورسیکلت‌های محیط‌بانان پناهگاه حیات‌وحش میاندشت به همت عضو انجمن یوزپلنگ ایرانی

پناهگاه حیات وحش میاندشت در استان خراسان شمالی یکی از امیدهای زادآوری و بقای یوزپلنگ در ایران است؛ به‌صورتی‌که در پایش‌های صورت گرفته، هرسال، از یوزپلنگ به‌همراه توله تصویربرداری شده‌است. همچنین این زیستگاه دشتی دارای تنوع زیستی غنی از انواع گوشتخواران، گیاهخواران، پرندگان و دیگر زیستمندان است.

جمعیت آهو در این منطقه، یکی از چالش‌های حفاظت محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر، با فعالیت‌های صورت گرفته رشد قابل توجهی داشته است. این افزایش جمعیت و حفاظت آنها در ادامه، جز با تلاش چند برابری محیط‌بانان منطقه و گشت‌های پی در پی آنها میسر نبوده و نخواهد بود. بنابراین موتورسیکلت‌های سالم و قدرتمند که اصلی‌ترین ابزار محیط‌بان‌ها در مناطق کویری هستند نقشی اساسی در این میان برعهده خواهند داشت.

دو عدد از این موتور سیکلت‌ها شامل یک موتور دی تی (DT) و یک سی آر ام (CRM) نیازمند قطعاتی بودند که به همت آقای هادی براتی از اعضای پیگیر و علاقمند انجمن یوزپلنگ ایرانی، تامین و هر دو موتور تعمیر اساسی شدند.

انجمن یوزپلنگ ایرانی این اقدام شایسته را ارج نهاده و از ایشان قدردانی می‌نماید.
امید است بازگشت این دو دستگاه موتورسیکلت به ناوگان حفاظتی منطقه، گامی مثبت در جهت حفاظت از حیات وحش این منطقه حساس و به‌خصوص یوزپلنگ آسیایی باشد.

این نوع اقدامات همواره در زیستگاه‌های یوزپلنگ واجب و ضروری است زیرا تجهیزات به سرعت دچار استهلاک شده و نیاز است برای حفاظت صحیح، تعمیر شده یا خریداری شوند. به همین دلیل انجمن یوزپلنگ ایرانی از همراهان همیشگی خود دعوت می‌نماید در جهت ادامه چنین اقدامات به‌جا و تاثیرگذاری، ما را یاری دهند.

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران