تقدیر مهندس درویش از فعالیت های انجمن

جلسه این هفته انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران با موضوع حفاظت از حیات وحش و گزارش وضعیت موجود یوزپلنگ آسیایی در ایران و به مناسبت روز ملی یوزپلنگ ایرانی، با حضور راهنمایان گردشگری و فعالان این حوزه برگزار شد.
محمد درویش، مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی اسلامی دهکردی مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی، آرش نورآقایی چهره مطرح گردشگری و فعال محیط زیست و مسعود مختاری سازنده کلیپ یوز آسیایی از میهمانان ویژه این برنامه بودند.
مهندس درویش با انتقاد از بی اهمیت خواندن گونه های حیات وحش توسط برخی مسولین، گفت: عدم وجود هر کدام از گونه های حیات وحش منجر به بروز بحرانی بزرگ برای مردم سرزمین ما می شود.
وی ادامه داد: ما هنوز درک نکرده ایم که چه رابطه ای بین پرندگان و گربه سانان و حیات وحش با زندگی مردم وجود دارد. اگر این درک وجود داشت، کسانی که برای محیط زیست این سرزمین تلاش می کنند در شمار ارزشمندترین افراد جامعه شناخته می شدند.
مهندس درویش در سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت های انجمن یوزپلنگ ایرانی گفت: این انجمن علاوه بر فعالیت های حفاظتی در مناطق، آگاهانه اقدام به ظرفیت سازی در میان عموم مردم برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کرده است که این جای تقدیر دارد.
در قسمت دوم این مراسم، مرتضی اسلامی دهکردی با اشاره به سابقه روز ملی یوزپلنگ ایرانی، مهم ترین اتفاقات یک سال گذشته در رابطه با یوز را مرور کرد.
وی با اشاره به پنج گزارش زاد و ولد یوزپلنگ در طول یک سال گذشته، آن را امیدوارکننده خواند و در پاسخ به انتقادات برخی نسبت به دوربین گذاری های مکرر در زیستگاه های یوز، گفت: برخی انتقاد می کنند که چرا اینقدر هزینه می کنید و عکس یادگاری با یوزپلنگ می گیرید؟! واقعیت این است که ثبت عکس و فیلم در زیستگاه های یوز برای یادگاری یا شرکت در مسابقات و … نیست. این ابزار کمک می کند تا از وضعیت واقعی یوزپلنگ در کشور آگاه شویم. ما نیاز به استمرار در کارهای پژوهشی داریم و دوربین گذاری ها رکن اصلی آن است.

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در دومین همایش روز ملی یوزپلنگ ایرانی در جاجرم