تنوع‌زیستی قارچ‌ها و رژیم‌غذایی گرگ‌ها در پانزدهمین سمینار حیات‌وحش

[vc_row][vc_column][dt_fancy_image type=”image” image=”https://www.wildlife.ir/wp-content/uploads//sites/1/2014/02/15.jpg” image_alt=”پوستر سمینار 15″ lightbox=”true” style=”2″ width=”270″ padding=”10″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ margin_left=”0″ margin_right=”0″ align=”center” animation=”none”][vc_column_text]

سلسله قارچ ها با حدود 1 تا 5/1 میلیون گونه بعد از حشرات بزرگترین گروه در جهان جانداران محسوب می شوند.  اعضا این شاخه از جهات مختلف از جمله ریخت شناسی و اکولوژی دارای تنوع کم نظیری بوده و به دلیل تاثیرات مثبت و منفی روی زندگی بشر همواره مورد توجه محققان در زمینه های مختلف علوم طبیعی و کشاورزی بوده اند.

بدون تردید شناسایی قارچ ها اولین قدم در انجام تحقیقات مختلف روی آنها بوده و اسامی گونه های قارچی کلید دستیابی به تمامی اطلاعاتی است که در مورد هرگونه موجود می باشد. علاوه بر این شناسایی ارگانیسم های مختلف از جمله قارچ ها یکی از اساسی ترین موضوعات در استراتژی حفاظت از تنوع زیستی بوده و مطالعات شناسایی و رده بندی قارچ ها را بیش از پیش توجیه می نماید. جناب آقای دکتر محمدرضا آصف از افرادی هستند که در این زمینه تحقیقات گسترده ای انجام داده اند و در بخش نخست پانزدهمین سمینار حیات وحش به معرفی قارچ های ایران با موضوع تنوع زیستی قارچ های ایران خواهند پرداخت.

در بخش دوم خانم مهدیه طورانی از نتایج پژوهش خود در استان یزد صحبت خواهند کرد. موضوع این مطالعه ” تأثیر عوامل انسانی بر رژیم غذایی گرگ در منطقه شکار ممنوع مرور میبد، استان یزد” می باشد. به طور طبیعی انتظار میرود که شکارچی ها در زیستگاهشان طعمه طبیعی و اصلی خود را شکار کنند ولی امروزه انسان ها با تاثیری که بر زیستگاه ها داشته اند بر این رژیم غذایی اثر گذار بوده اند و تغییراتی را در آن ایجاد کرده اند. همانطور که ذکر شد در این سخنرانی به تاثیرات عوامل انسانی بر رژیم غذایی گرگ پرداخته شده است که آگاهی از نتایج آن بینش ما را در این زمینه بالا خواهد برد.

این سمینار روز یکشنبه 27 بهمن ماه در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران برگزار خواهد شد. از علاقمندان درخواست می شود تا حضور خود را در تماس با دفتر انجمن یوزپلنگ ایرانی در ساعت اداری اعلام نمایند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Related posts

نمایش مستند کوشکی یک یوزپلنگ آسیایی

فراخوان برگزاری نهمین روز ملی یوزپلنگ ایرانی در شهرهای ایران

دعوتنامه نمایشگاه عکس یوزپلنگ ایرانی