جایزه بوم پاد برای انجمن یوزپلنگ ایرانی

انجمن یوزپلنگ ایرانی - سمن بوم پاد

در آیین تجلیل از پهلوانان طبیعت، از فعالان محیط زیستی که در حوزه ورزش دارای عملکرد شاخص بودند تقدیر شد.
در این مراسم که با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان ارشد حوزه محیط زیست، جمعی از هنرمندان و ورزشکاران رشته‌های مختلف در سازمان محیط زیست برگزار شد، در بخش سازمان های مردم نهاد از انجمن یوزپلنگ ایرانی به دلیل «مشارکت در برنامه های ورزشی با هدف فرهنگ سازی عمومی محیط زیست و حیات وحش» تجلیل شد.

میزبانی و راهبری کارگروه جام جهانی فوتبال و تلاش برای درج نشان یوزپلنگ ایرانی بر روی پیراهن تیم ملی فوتبال، برگزاری برنامه های متعدد دوچرخه سواری در جوامع محلی، اجرای صعودهای کوهنوردی توسط اعضا، برگزاری کارگاه های آموزشی محیط زیستی برای نونهالان و نوجوانان فدراسیون فوتبال، مشارکت در برنامه های محیط زیستی لیگ جهانی والیبال، حضور فعال در اتاق فکر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان و … از جمله فعالیت های شاخص انجمن در حوزه ورزش در دو سال گذشته بوده است.

در این مراسم ضمن رونمایی از تندیس بوم‌پاد (نگهبان طبیعت) از کاریکاتوریست بوم‌پاد، بازیگر بوم‌پاد، رسانه بوم‌پاد، عکاس بوم‌پاد، فدراسیون بوم‌پاد، نقاش بوم‌پاد، سازمان مردم نهاد بوم پاد، خبرنگار بوم‌پاد، کارگردان بوم‌پاد، موسیقی‌دان بوم‌پاد، ورزشکار بوم‌پاد، مولف بوم‌پاد، مجری بوم‌پاد و … به عنوان پهلوانان طبیعت تقدیر شد.

علاوه بر جایزه بوم پاد انجمن که توسط هومن جوکار مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به مرتضی اسلامی دهکردی مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی اهدا شد، فتح اله امیری مدیر بخش مستندسازی انجمن یوزپلنگ ایرانی به عنوان مستندساز برتر جایزه بوم پاد خود را توسط مهدی پاشازاده، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران دریافت کرد.

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: آئین تجلیل از پهلوانان طبیعت با هدف ایجاد تعامل و ارتباط نزدیک میان وزارت ورزش و نهادهای مردمی مرتبط با محیط زیست برگزار شد و قرار است از ظرفیت های ورزش برای حفاظت از محیط زیست نهایت استفاده شود.
رضا شجیع افزود : 20 نفر از فعالان محیط زیستی در 20 شاخه که آثار ارزنده و مرتبط با محیط زیست داشتند تجلیل شدند.
وی گفت : در شاخه هایی از جمله عکاسی، مدیر ورزشی، فدراسیون ها، برنامه سازی، خبرنگار، چهره ماندگار و کاریکاتوریست چهره هایی انتخاب شدند که در بین آنها داریوش مهرجویی، رامبد جوان، علی قلم سیاه (عکاس ورزشی محیط زیست)، روغنچی (دوچرخه سوار فعال محیط زیست) و اسلامی مدیر انجمن یوزپلنگ ایران حضور داشتند.
گودرزی وزیر ورزش با ابراز خوشحالی نسبت به حضور در جمع گروههایی که برای طبیعیت و محیط زیست دل می سوزانند گفت: گروههای مختلف فکری و فرهنگی و چهره های شاخص می توانند جامعه را نسبت به موضوعات محیط زیستی حساس و آگاه کنند و آگاهی مردم درنهایت باعث توسعه یافتگی و شادابی جامعه خواهدشد .
در ابتدای این برنامه پیام رئیس سازمان محیط زیست در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست و نقش فعالان و پهلوانان طبیعت در این زمینه قرائت شد.

عکس ها از: کاوه حب علی، عطیه تک تهرانی، ایرنا، ایران آنلاین، برنا نیوز، جی پلاس

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران