دکتر وهاب زاده سخنران هشتمین سمینار حیات وحش

گرچه بشر، مدت هاست متوجه اهمیت محیط زیست در زندگی شده، اما در دهه های آخر قرن بیستم میلادی بود که فضایی سرشار از بحث های داغ و تند علمی، دانشگاهی و سیاسی درباره فاجعه زیست محیطی ایجاد شد. به طوری که این مشکل نه تنها آرامش و امنیت زندگی را به هم می زند، بلکه موجودیت بشر را نیز در معرض تهدید و خطر قرار داده است. بدون تردید، بحث های زیست محیطی، امروز در محافل علمی و حتی سیاسی، یکی از پر سرو صدا ترین و جدی ترین بحث هایی است که مطرح می شود.

امروزه بشر احساس خطر بزرگی کرده، چون تعادل محیط زیست را به هم خورده می بیند. اما علت آن چیست؟ شاید اکثرا بگویند فناوری علت اصلی آن است. همین عامل (فناوری) زندگی خود بشر را در معرض نابودی قرار دادهاست. اما چه باید کرد؟ آیا باید برای حفظ حیات بشر دست از فناوری برداشت و به زندگی طبیعی بازگشت؟ به این صورت که مقهور حوادث طبیعی گردیم؟

اینها و ده ها سؤال دیگر موضوعاتی است که ذهن ما را به خود مشغول ساخته است. به همین منظور و برای گرفتن جواب شاید معدودی
از سوالاتمان از “جناب آقای دکتر وهاب زاده” استاد و مترجم عالیقدر کشورمان دعوت به عمل آورده ایم تا درباره  “اخلاق
محیط زیست” در هشتمین سمینار حیات وحش ایران سخرانی نمایند.

از تمامی دوستداران محیط زیست دعوت می شود تا در روز یکشنبه 9 تیر در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران حضور بهم رسانند.

سمینارهای حیات وحش صورت ماهيانه توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی با همکاری انتشارات فنی ايران و سايت خبری “زيست بوم” برگزار می شود.

آدرس: خيابان مطهری، خيابان ميرعماد، بالاتر از سفارت هندوستان، پلاک 24، انتشارات فنی ایران

 

Related posts

یوزپلنگ های آسیایی در بیست و هفتمین سمینار حیات وحش

بیست و ششمین سمینار حیات وحش برگزار شد

برگزاری آخرین سمینار حیات وحش در سال 1394