روز یوز، پیوند زوج طبیعت دوست شیرازی

همیشه انجام کارهای متفاوت باعث جلب توجه می شود. ایجاد تغییر در روند عادی امور زندگی می تواند طیف گسترده از دلایل فردی یا اجتماعی را شامل شود. در حالت فردی انگیزه این تغییر غالبا دیده شدن فرد است و در امور اجتماعی و جمعی، رساندن پیام و انجام یک رسالت اجتماعی و عمومی مورد نظر است.

به بیانی دیگر این امر گاه به عنوان ابزاری در اختیار افراد خلاق و فعالان اجتماعی قرار می گیرد تا توجه عموم مردم را به امری جلب نمایند و از این طریق ایجاد پرسش نمایند. حال که پرسش ها ایجاد شد آماده اند تا با پاسخ هایی ظریف ذهن های تشنه را از هدف والای خود آگاه سازند و خلاصه آنکه پیامشان و هدفشان دیده شود.

فعالان و علاقه مندان محیط زیست هم که سرشار از نو آوری  و خلاقیت هستند از این ابزار مهم پیام رسانی غافل نبوده و نیستند.

هم زمان با ۹ شهریور ماه ۹۳ و روز ملی حفاظت از یوزپلنگ ایرانی، یک زوج فعال در حوزه گردشگری و محیط زیست دست به ابتکار جالبی زده و مراسم ازدواج خود را در این روز و با شعار حمایت و حفاظت از یوزپلنگ ایرانی برگزار کردند. این زوج با بهره گیری از تصاویر و پیکسل هایی با نقش یوز در مراسم خود تلاش نمودند که این بار نیز به سبکی متفاوت پیام آور حفاظت از این گونه با ارزش و در معرض خطر باشند.

«خاطره توانا» استاد دانشگاه شیراز در حوزه گردشگری و راهنمای تور، و آقای «مسیح معنویان» کارشناس ارشد مهندسی مواد و سرپرست گروه رفتگران طبیعت در شیراز، زوج طبیعت دوستی هستند که با اقدام خویش گامی جدید در این عرصه برداشته اند.

شاید برای خانم توانا و آقای معنویان جذاب تر بود که روز ازدواجشان همزمان با روز تولد،روز ازدواج والدین یا هر روز خوش آیند دیگری انجام می پذیرفت. نهایتا  آن روز قشنگ برای ایشان و خانواده محترمشان شیرینی چند برابری پیدا می کرد. اما رسالت اجتماعی، علاقه به حیات وحش ایران و عضویت در انجمن یوزپلنگ ایرانی موجب شد تا ایشان روز ازدواجشان را 9 شهریورماه همزمان با روز ملی یوزپلنگ ایرانی انتخاب نمایند.

تصاویر درج شده از یوز بر روی کیک، پلاک ماشین، ماست و عسل، رنگینک (نوعی دسر سنتی شیراز که در مراسم ازدواج نیز از آن استفاده می شود) از جمله اقدامات انجام شده در مراسم ازدواج این زوج است.

 انجمن یوزپلنگ ایرانی ضمن بهترین آرزوها برای این زوج دوست داشتنی، به خاطر داشتن این ذهن خلاق و موقعیت شناس، به آنها تبریک گفته و موفقیت های آتی آنها را از درگاه احدیت خواهانند.

عکس ها از: سولماز پروین / نادره توانا

Related posts

شرکت انجمن در دومین همایش روز ملی یوزپلنگ ایرانی در جاجرم

روز ملی یوزپلنگ ایرانی گرامی باد

عصرانه های یوزپلنگی همزمان با روز ملی یوز