«زیست توپ» در طرح «جهان علیه خشونت و افراطی گری» ریاست جمهوری

«زیست توپ» نام توپی است که پس از درج لوگوی یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی به منظور نشان دادن حساسیت و علاقمندی ایرانیان به تنوع زیستی در دنیا توسط محمد کبریا در قالب برنامه های «کارگروه حمایت از حضور یوزپلنگ آسیایی در جام جهانی برزیل» طراحی شد. این توپ در اردیبهشت ماه سال جاری به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی با حضور نماینده‌ای از سازمان ملل، معاونین سازمان حفاظت محیط‌زیست، مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی، مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، نماینده فدراسیون فوتبال و آرش نورآقایی(ایده پرداز حضور یوزپلنگ بر روی پیراهن تیم ملی) رونمایی شده بود.

«زیست توپ» در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال توسط دکتر معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست به جواد نکونام تحویل داده شده تا طبق هماهنگی های انجام شده این توپ روز مسابقه تیم های ملی ایران و آرژانتین از سوی جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران به لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین اهدا شود.

ایده اهدای این توپ انعکاس و واکنش های ملی و بین المللی زیادی را در پی داشت. در یکی از تازه ترین این واکنش ها حسام الدین آشنا، سرپرست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری طی نامه ای به وزارت ورزش و جوانان ضمن حمایت از این ایده پیشنهاد شده است تا با همکاری رسانه ها، سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل و سازمان حفاظت محیط زیست در قالب طرح پیشنهادی رییس جمهور با عنوان «جهان علیه خشونت و افراطی گری» و اقدام ایران در نفی «خشونت زیست محیطی» فعالیت شود.

لازم به ذکر است پیشنهاد «جهان علیه خشونت و افراطی گری» برای نخستین بار توسط رییس جمهور در سازمان ملل مطرح شد و در تاریخ 92/9/27 در مجمع عمومی این سازمان به تصویب رسید.

Related posts

جذب کارورز

مشاهده یک فرد یوزپلنگ آسیایی در بهاباد

گزارش چکیده مباحث مطرح شده در لایو اینستاگرام انجمن در راستای شفاف سازی در خصوص موضع رسمی انجمن در قبال پروژه تکثیر یوزپلنگ در شرایط نیمه طبیعی