سيمرغ فجر برای فيلم پلنگ ايرانی

سی امين جشنواره فيلم فجر درحالی به پايان رسيد که مستند “درجستجوی پلنگ ايرانی” موفق به کسب سيمرغ بلورين به عنوان بهترين فيلم مستند گرديد. اين برای نخستين بار است که يک فيلم مستند در زمينه حيات وحش موفق به کسب چنين مقامی شده و انجمن يوزپلنگ ايرانی، اين موفقيت را به همه علاقمندان به طبيعت ايران تبريک می گويد.

مستند “درجستجوی پلنگ ايرانی” داستان تلاش يک گروه از محققين اين انجمن طی 6 سال برای يافتن پلنگ ايرانی در مناطق کوهستانی و جنگلی البرز می باشد که با کارگردانی فتح الله اميری به تصوير کشيده شده است. باقر نظامی و محمدصادق فرهادی نيا در سال 1384 برای نخستين بار اين مطالعه را آغاز نمودند و در اين مدت پژوهش های متعددی درباره پلنگ ايرانی، خرس قهوه ای و همچنين انواع گوزنها در اين منطقه انجام دادند. مرتضی اسلامی، نيما عسکری، احسان جنتی، مسعود حاضری، باقر نظامی و فتح الله اميری مسئوليت به تصوير کشاندن بخشهای مختلف اين فيلم را برعهده داشتند و مجيد محمدی دوست اين فيلم را تدوين نمود. اين فيلم محصول مشترک انجمن يوزپلنگ ايرانی و شرکت ستاک تصوير بوده و با حمايت صدا و سيمای مازندران شبکه تبرستان توليد شده است.

کسب چنين مقام ارزشمندی در سال 1390 همزمان با دهمين سالگرد تأسيس انجمن يوزپلنگ ايرانی، بدون شک بزرگترين اتفاق در پايان دهه نخست عمر اين مؤسسه است که مرهون حمايتها و همکاری های پرسنل انجمن، اعضا، حاميان و همکاران انجمن می باشد و همه در اين اتفاق بزرگ نقش داشته و دارند. درحال حاضر، به پايان رساندن فيلمی درباره پناهگاه حيات وحش عباس آباد نايين در دستور کار بخش مستندسازی اين انجمن قرار دارد و اميدواريم بتوانيم چنين سطح کيفی را در ساير آثار نيز به نمايش بگذاريم.

 

 

 

 

 

 

 

 

فتح الله اميری پس از دريافت سيمرغ

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران