فراخوان ارسال راهنمای صحرایی نجات گوشتخواران بزگ جثه از تله سیمی

در روزهای اخیر خبرهای تلخی از به تله افتادن و از بین رفتن پلنگ های ایرانی به گوش می رسد. پلنگ هایی که در تله های سیمی، تله های آهنی بالان و… اسیر می شوند و درصد بسیار پائینی از آنها تاکنون توانسته اند مجددا به طبیعت بازگردند. مدت زمان طی شده تا شروع عملیات رهاسازی و نحوه عملکرد در این موقعیت ها بسیار حیاتی است. اشتباه در هر مرحله یا عدم انجام برخی اقدامات می تواند صدمات جبران ناپذیری را به حیوان گرفتار شده وارد کند.
انجمن یوزپلنگ ایرانی سال گذشته راهنمای صحرایی نجات گوشتخواران بزگ جثه (پلنگ و خرس) از تله سیمی را در قطع جیبی و جنس PVC تولید کرده است. این راهنما جهت استفاده کارشناسان و محیط بانان تولید شده و مرحله به مرحله با تصاویر ساده و متن کوتاه اقدامات لازم را پس از به تله افتادن حیوان شرح میدهد.


این دستورالعمل در «تعداد محدود» چاپ شده و بنا بوده است تا در کارگاه هایی با همین موضوع در اختیار افراد مرتبط قرار گیرد. این کارگاه ها که قرار بود در استان‌های درگیر با این معضل برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ لغو شدند. به دنبال اتفاقات ناگوار اخیر، انجمن قصد دارد راهنماهای موجود را در صورت درخواست ادارات کل با تعداد محدود ارسال کند.
خواهشمند است رؤسای مناطق یا کارشناسان ادارت کل در صورت تمایل به دریافت این راهنما و کسب اطلاعات تکمیلی به شماره واتس آپ 09337470683 پیام دهند.

تصویر پلنگ از مرتضی آریا‌نژاد

Related posts

امید برای نجات یوز ایرانی کمرنگ‌تر شد

آغاز همکاری انجمن با برند RNS

شرکت انجمن در سرشماری تابستانه توران