فیلم دوربین تله ای انجمن، برگزیده WLT

هنوز چند ماهی از انتخاب عکس یوزپلنگ نایبندان در مسابقه دوربین های تله ای مجله BBC Wildlife نگذشته است که این بار یک فیلم ثبت شده از دوربین های تله ای انجمن یوزپلنگ ایرانی در دنیا مطرح شد.

این فیلم که توسط دوربین های تله ای مستقر در میاندشت با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی و پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گرفته شده است، برگزیده بهترین فیلم دوربین تله ای در مسابقه دوربین های تله ای موسسه World Land Trust کشور انگلستان شد.

حضور دو یوزپلنگ در پای آبشخور هم زمان با حضور یک شتر در کادر دوربین و عکس العمل یوزپلنگ در برابر شتر، در این فیلم شکار شده است که در نوع خود جالب توجه است.

یکی از داوران در مورد این فیلم می نویسد: «در این بخش از مسابقه هیچ گونه بحثی وجود نداشت، ما همگی در اولین مشاهده هم رای بودیم. داستان کوتاه باشکوهی که تنها و تنها با یک شتر آغاز می شود.»

در رقابت WLT، تصویری از جگوار در پاراگوئه جایزه بهترین عکس را از آن خود کرده است. همین طور دو عکس دیگر در بخش های گونه در خطر انقراض و رفتار غیر معمول، برگزیده شده اند. در قسمت فیلم نیز یوزپلنگ آسیایی جایزه اصلی را از آن خود کرد.

موسسه World Land Trustدر جهت حفاظت از حیات وحش دنیا به خرید زمین هایی می پردازد که توسط انسان ها تخریب، از زیستگاه جدا و باعث تکه تکه شدن زیستگاه ها شده اند.

لینک مربوط به خبر را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

http://www.worldlandtrust.org/news/2015/02/paraguayan-jaguar-image-wins-top-prize-wlt-trail-camera-competition

Related posts

جایزه تقی ابتکار برای انجمن یوزپلنگ ایرانی

درخشش «در جستجوی پلنگ ایرانی» در جشنواره فیلم نیویورک

جایزه بوم پاد برای انجمن یوزپلنگ ایرانی