معرفی سال 2010 سال جهانی تنوع زیستی در بادرود

همایش بزرگ کویر نوردی با هدف معرفی سال 2010 سال جهانی تنوع زیستی با شعار “تنوعزیستی اساس زندگی” با حضور 700 نفر از اعضا و تیمهای کوهنوردی از سراسر کشور به همتهیئت کوهنوردی و هماهنگی هيئت کوهنوردی استان اصفهان برگزار شد. اين برنامه صبح روزجمعه 18 دی ماه از محل بارگاه حضرت آقا علی عباس بادرود آغاز گرديد و پساز 7 ساعت راهپيمايی در ميان رمل ها و تپه های شنی بادرود بهپایان رسيد. از نکات مرتبط با مسائل آموزش محيط زيست در اين برنامه می توانبه موارد زير اشاره نمود:

  • برنامه بذر پاشی در قسمتهای کم پوشش مسير که به همتاداره منابع طبیعی بادرود انجام گرفت. اعضای این اداره بسته های حاوی بذر را ميانشرکت کنندگان توزیع نمودند و کويرنوردان حين پیمايش مسير اقدام به پراکندن بذرهانمودند.
  • تعدادی از اعضای انجمن يوزپلنگ ايرانی، کانون گردشگری آراد و کانوندوستداران محيط زيست دانشگاه شهيد رجایی تهران در اين برنامه با معرفی سال 2010 سالجهانی تنوع زیستی و با هدف آگاهی رسانی درباره يوز ايرانی و شعار سرنوشت يوز آسيايیدر دستان ایرانيان با توزيع بسته های آموزشی و پوستر يوز ايرانی با کوير نوردان بهگفتگو پرداختند.

 

لازم به یادآوری است این گونه همايشها فرصت های کم نظيری است برایآموزشگران و فعالان مسائل محیط زيست تا در راستای هدف “هر طبيعت دوست يک محيط باناقدام نمايند. اعضای تیم شرکت کننده عبارت بودند از:

  1. امیر ترک پور (دانشجوی دانشگاه شهید رجایی ونماینده کانون دوستداران محیط زیست)
  2. محمد جواد محسن پور (دانشجوی دانشگاه شهیدرجایی و نماینده انجمن یوزپلنگ ایرانی)
  3. محمد عظیمی (مدرس ریاضیات دانشگاه، عضوانجمن یوزپلنگ ایرانی و نماینده کانون گردشگری آراد(

Related posts

همراهی شهروندان اراک برای حمایت از یوزپلنگ ایرانی

همایش ملی یوزپلنگ ایرانی برگزار می شود

افزايش جدی تلفات يوزپلنگ در ایران