“نقش سازمانهای غیردولتی در حفاظت” در دوازدهمین سمینار حیات وحش

سازمان‌های زیست محیطی مردم‌نهاد در کشورهای توسعه‌یافته دنیا نقش اساسی در ایجاد ظرفیت اجتماعی برای برنامه‌ریزی و سازماندهی فعالیت‌های محیط زیستی دارند. این سازمان­هابا هدف جلب مشاركت مردمی و بالابردن سطح آگاهی های زیست محیطی جامعه و ایجاد یك نوع تعهد عمومی برای پایداری محیط زیست به وجود آمده اند.مشروعیت سازمانهای مدنی زیست محیطی در توانایی، دانایی، خرد جمعی، مشاركت دموكراتیك و تدوین برنامه عملی سازگارا با منابع انسانی و طبیعی نهفته است.

در این میان بسیاری از سازمان ها از نظرات این نهادهای غیر دوتی محلی چشم پوشی می کنند و سعی بر اعمال سیستم های مدیریتی بر آنها دارند. در مقابل نهادهایی مانند world land trust (WLT) قسمت مهمی از فلسفه خود را بر پایه کار با شرکای
محلی دانسته اند. بدین منظور از دو نفر از نمایندگان این سازمان ها با نام های جان بورتون (John Burton)از World Land Trust
انگستان و مارک هوگسلاگ( Marc Hoogeslak) از IUCNهلند دعوت به عمل آمده است تا در دوازدهمین سمینار حیات وحش از تجربیات حفاظتی خود در سایر کشورها با موضوع ” اکتساب زمین با هدف حفاظت با همکاری سازمان های مدنی محلی” برای حضار صحبت کنند.

این سمینار در روز شنبه مورخه 11 آبان ماه 1392 در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران برگزار خواهد شد. از علاقمندان تقاضا می شود جهت اعلام حضور خود در این نشست با دفتر انجمن یوزپلنگ ایرانی در ساعت اداری تماس حاصل نمایند.

Related posts

نمایش مستند کوشکی یک یوزپلنگ آسیایی

فراخوان برگزاری نهمین روز ملی یوزپلنگ ایرانی در شهرهای ایران

دعوتنامه نمایشگاه عکس یوزپلنگ ایرانی