وب سایت پارک ملی ساریگل

اخیرا تعدادی از علاقمندان ازقبیل محیط بانان، کوهنوردان، طبیعت گردان و علاقه مندان محیط زیست برآن شدند تا وب سایتی را با هدف ارتقای آگاهی عموم درباره این منطقه ارزشمند و معرفی قابلیت های آن طراحی نمایند. این سایت که در جهت شناخت قابلیت ها ی با ارزش ساریگل ایجاد شده است سعی داشته این پارک را به عنوان یک ذخیره گاه ژنتیکی غنی که از جایگاه پژوهشی ویژه ای برخوردار است، به ایرانیان معرفی نماید .

به گفته امید رضایی، مدیر این سایت “بهبود فرهنگ زیست محیطی هم استانیان، تشکیل جلسه هایی برای بحث و تبادل نظر جهت حفظ و پایداری ساریگل و در آینده ای نزدیک ساخت مستندی راجع به قوچ اوریال از اهداف اولیه این گروه نوپا و کوچک است.”

پارک ملی و منطقه حفاظت شده ساریگل منطقه ای ایست با زیستگاه های متنوع کوهستانی مرتفع و سرد، تپه ماهور های معتدل و سطح کمی جلگه ای که در شرق شهرستان اسفراین در خراسان شمالی واقع شده است. اين منطقه از لحاظ تنوع توپوگرافیکی و منابع آبی غنی و از از تنوع جانوری قابل توجهی برخوردار می باشد .اين منطقه از مهمترین زیستگاه های پلنگ ایرانی و قوچ و میش اوریال در شمال شرقی کشور به شمار می رود و تاکنون مطالعات متنوعی در زمینه خزندگان، پایکا، پلنگ و سایر گوشتخواران این منطقه انجام گرفته است.

علاقمندان به بازدید این سایت می توانند به آدرس www.sarigol.ir مراجعه نمایند.

Related posts

روز جهانی پرندگان مهاجر گرامی باد

استعفای احمد رادمان از ریاست پارک ملی توران

اولین زایمان یوزپلنگ ایرانی در اسارت