پلنگ، یوزپلنگ و خرس در نوزدهمین سمینار حیات وحش

در نوزدهمین سمینار حیات وحش زیست بوم پلنگ، یوزپلنگ و خرس قهوه ای بررسی می شود.
در بخش نخست این سمینار “علی رضایی” که پژوهشی با عنوان “بررسی آشیان بوم شناختی- غذایی پلنگ ایرانی و یوزپلنگ آسیایی در منطقه حفاظت شده کوه بافق” درباره گوشتخواران “بزرگ جثه” انجام داده است، به حاضران در سمینار گزارش می دهد.
منطقه حفاظت شده کوه بافق واقع در استان یزد میزبان دو گونه از گوشتخواران بزرگ جثه و با اهمیت ایران می باشد. به جهت حفظ این گونه ها مطالعات هرچه بیشتر بر روی زیست بوم آنها لازم می باشد.
در بخش دوم آقای “احسان محمدی مقانکی” از کارشناسان انجمن یوز پلنگ ایرانی در باره موضوع “تخمین میزان جمعیت خرس قهوه یی در منطقه حفاظت شده ارسباران” سخنرانی می کند.
تخمین میزان جمعیت خرس قهوه یی در منطقه حفاظت شده ارسباران موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد احسان محمدی مقانکی است.
این مطالعه پیرامون استفاده از روش‌های مولکولی در تخمین اندازه جمعیت خرس‌های قهوه‌ای در منطقه حفاظت ‌شده ارسباران ‌است.
به دست آوردن تخمینی دقیق، از اندازه جمعیت گوشتخواران، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بوم‌شناسان و حفاظت‌گران به شمار می ‌رود. روش‌های مولکولی مانند ژنتیک سرگین که تاکنون در ایران مورد استفاده قرار نگرفته ‌است، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی از وضعیت و ساختار جمعیتی گوشتخواران بزرگ ایران در اختیار مدیران حیات وحش قرار دهد.
این سمینار در روز یکشنبه 28 دی ماه 1393 از ساعت 17 تا 19 در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران برگزار خواهد شد. از علاقمندان درخواست می شود تا حضور خود را در تماس با دفتر انجمن یوزپلنگ ایرانی در ساعت اداری اعلام نمایند.

Related posts

نمایش مستند کوشکی یک یوزپلنگ آسیایی

فراخوان برگزاری نهمین روز ملی یوزپلنگ ایرانی در شهرهای ایران

دعوتنامه نمایشگاه عکس یوزپلنگ ایرانی