دی ۱۳۸۹

فيلمبرداری از رفتار طبيعی پلنگ ايرانی

بدون شک چیزی نمی توانست بیش از دیدن یک فیلم چهار دقیقه ای از یک پلنگ در صفحه نمایشگر دوربین کار گذاشته شده در شمال ایران، کارشناسان انجمن یوزپلنگ ایرانی را خوشحال نماید. زیرا بالاخره موفقیت فیلمبرداری از رفتار قلمروطلبی و جفت یابی پلنگ ایرانی برای نخستین بار در طبیعت بدست آمد.

Read more

كتابخانه پلنگ ايراني به روز شد

كتابخانه پلنگ ایرانی با آخرین مقالات منتشر شده درباره این گربه سان به روز شد. این كتابخانه مشتمل بر بیش از 40 عنوان مقاله و گزارش منتشر شده درباره پلنگ ایرانی می باشد كه برای دانلود روی وب سایت انجمن یوزپلنگ ایرانی قرار داده شده است.

Read more

آموزش تنوع زيستی در کالمند يزد

تدوین پروژه آموزشی با موضوع تنوع زیستی در روستاهای منطقه حفاظت شده کالمند از اسفند ماه سال 1388 در دستور كار انجمن یوزپلنگ ایرانی قرار گرفت. این منطقه به دلیل داشتن تنوع گونه‌ای بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو این طرح در نظر دارد تا با آموزش جوامع محلی، در جهت حفاظت از تنوع زیستی منطقه به‌ویژه پلنگ و یوزپلنگ گام بردارد.

Read more

آموزش جوامع محلي در پارك ملي كوير

سازمانها و نهادهای محلی از مهمترین اركان جلب مشاركت عمومی برای حفاظت از حیات وحش در سرتاسر كشور می باشند. در این راستا، انجمن حافظان محیط زیست بادرود را باید فعالترین نهاد غیردولتی در جنوب پارك ملی كویر دانست كه تلاشهای زیادی را با همكاری سایر سازمانها برای حفظ تنوع زیستی و حیات وحش این منطقه انجام می دهد.

Read more

بزرگترين عضو خانواده راسوها در ايران

تاکنون هشت عدد از خانواده راسو‌ها در ایران شناسایی شده‌اند که متاسفانه از بیشتر این تعداد، اطلاعات چندانی در دسترس نیست. بزرگ‌ترین عضو این خانواده از گوشتخواران در ایران، رودک یا گورکن است که اطلاعات ما از آن محدود به گزارش‌های پراکنده‌ای می‌شود که بخش قابل توجهی از آن‌ها، متجاوز از چهل سال پیش جمع‌آوری شده‌اند.

Read more

پس از نیم دهه مطالعه خرس قهوه ای

از سال 1385، مطالعه ای به منظور بررسی وضعیت و بوم شناسی خرس قهوه ای در استان مازندران آغاز گردید. در غرب مازندران، منطقه امن منطقه حفاظت شده البرز مرکزی قرار دارد كه از جمله مناطق حفاظت شده کشور می باشد که به مدت 5 سال است كه توسط پژوهشگران این انجمن موردمطالعه و پایش جمعیت قرار دارد.

Read more