آبان ۱۳۹۲

یوزهای ایران در روزنامه گاردین

آخرین یافته ها درخصوص یوزهای ایران در روزنامه معتبر انگلیسی گاردین انعکاس یافت. برهمین اساس در روز چهارشنبه 23 اکتبر 2013، مقاله ای با عنوان ” Cheetahs’ Iranian revival cheers conservationists” در این روزنامه به قلم سعید دهقان منتشر شد.

Read more

طعمه خواری گرگ از سمداران اهلی یا وحشی؟

نتایج این پژوهش نشان می دهد که مدیریت گرگ در مناطقی که دامهای اهلی حضور بالایی دارند از دشواری زیاد برخوردار است، با این حال درصورت حفظ طبیعت و جمعیت انواع سمداران، گرگها قادر خواهند بود بخش قابل توجهی از نیاز غذایی خود را با شکار جانورانی چون آهو و قوچ و میش تأمین نمایند.

Read more

تنها 40 تا 70 یوز آسیایی در دنیا باقیمانده است

براساس نتایج برنامه پایش ملی یوزپلنگ آسیایی که از سال 1390 تا 1392 توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها، پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و پانترا اجرا شد، نشان می دهد که در ایران 40 تا 70 یوزپلنگ آسیایی بیشتر باقی نمانده است.

Read more

شاهینیان و سخت‌پوستان در یازدهمین سمینار حیات وحش

یازدهمین سمینار حیات وحش ایران میزبان دو سخنران درباره تنوع ژنتیکی شاهین های ایران و سخت پوستان خلیج فارس است. این سمینار در تاریخ 21 مهرماه 1392، روز یکشنبه در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران برگزار خواهد شد.

Read more

یازدهمین سمینار حیات وحش برگزار شد

انجمن یوزپلنگ ایرانی یازدهمین سمینار حیات وحش را برگزار کرد. این سمینار در تاریخ 21 مهرماه با حضور 45 نفر از علاقمندان و اساتید در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران برگزار شد و میزبان دو سخنرانی درباره تنوع ژنتیکی شاهینیان و تنوع زیستی سخت پوستان خلیج فارس بود.

Read more

شروع جلسات جمعی در روستاهای درفک

با پایان فاز ارزیابی وضعیت تعارض پلنگ و مشخص شدن مسئله خسارت دیدن گاو از عوامل مختلف بویژه پلنگ٬ پروژه «ظرفیت­سازی جوامع محلی برای حفاظت از پلنگ در منطقه شکار ممنوع درفک-دیلمان» وارد فاز«طراحی راه­حل و اقدام» برای مدیریت تعارض شد.

Read more

اعلام نتایج پروژه پایش جمعیت یوزپلنگ آسیایی در همایش یوزپلنگ ایرانی

همایش “یوزپلنگ ایرانی” با حضور رئیس سازمان محیط زیست، کارشناسان حیات وحش و محیط زیست و محیط بانان در روز شنبه 13 مهرماه 1392 در سالن همایشهای بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

Read more